יוסי שריד חושף: "פעם הייתי מת, אז מה?"

השר לשעבר יוסי שריד, שנודע ביחסו הציני והמשתלח כלפי כל דבר שבקדושה, חושף סיפור אישי מפתיע: "פעם הייתי מת, הרגשתי תחושה עמוקה של יציאת הנשמה" (אנשים)

חיה כהן | כיכר השבת |
יוסי שריד (צילום: פלאש 90)

השר לשעבר יוסי שריד, שנודע ביחסו הציני והמשתלח כלפי כל דבר שבקדושה, חושף סיפור אישי מפתיע במיוחד.

ביום שלישי האחרון, התראיין שריד לתכניתו של בני בשן בגלי צה"ל. במהלך השיחה ביניהם, שאל השדרן את שריד: "קרה לך פעם משהו שאף אחד לא מאמין לך שקרה לך?".

לתשובה שקיבל משריד, הוא כלל לא ציפה:

"פעם מתתי", השיב שריד בפשטות, "פעם הייתי מת. זה היה כשנסענו כל המשפחה במכונית ואני זוכר את הילדים שלי האומללים יושבים מאחור ובוכים מרה על אביהם שהסתלק".

בעוד השדרן מתקשה להאמין, שריד ממשיך ומתאר: "נסענו באוטו ופתאום הרגשתי חולשת דעת ופרץ חום עצום. הרגשתי שאני מתרומם, מתעופף מעלה מעלה והרגשתי תחושה מאוד עמוקה של יציאת הנשמה".

"הצלחת להרגיש הפרדה בין נשמה לגוף?", שואל אותו בשן ושריד משיב בחיוב. "כנשמה מעופפת התבוננתי על פני הכדור ואז ראיתי את משפחתי שממשיכה לנסוע באוטו כי אשתי שמה את פעמיה לעבר בית החולים תכף ומיד. ולשם הגענו בסופו של דבר".

יוסי מאשר כי אכן קיימת ישות נפרדת שהיא הנשמה וממהר להזכיר: "ואני בכלל לא מאמין בהישארות הנפש. זה בניגוד לאידאולוגיה שלי". תפיסת העולם האתאיסטית של שריד טוענת כי האדם ברשות עצמו ולמרות החוויה הרוחנית שזכה לה, הוא מעדיף לטעון כי "החוויה הזו נתמצתה ביני לבין עצמי, ואין לה שום קשר להשגחה עליונה".

בתגובה, מתקיל השדרן את שריד ושואל אותו: "האתאיסט הנורמטיבי חושב בכלל שהנפש והגוף חד הם, זאת אומרת שהגוף הולך, אז גם הנפש איננה".

"כך גם אני חושב", משיב יוסי שריד, "אבל מה שקרה לי לא עולה בקנה אחד עם האני מאמין שלי".

האזינו לדו-שיח המרתק:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר