דרעי נתקע, חכם עובר

דרעי נתקע במעלית, דוד חכם עובר לקול חי, ניסים זאב במפעל אלתא, הרל"ש אלחרר שובת בבני ברק, ומי הציל את חייו אשת מרן הגר"ע יוסף? פיסטוקים בעריכת אפרים גלעד (ברנז'ה)

אפרים גלעד | כיכר השבת |
דרעי והחברים יוצאים מהמעלית (צילום: עוזי ברק, יום ליום)

* חמישי שעבר: יו"ר ש"ס אריה דרעי מגיע לסיור במוסדות התורה בעיר בני ברק. הוא נכנס למעלית בבניין סמינר "גברא" הבני ברקי, ואופס, המעלית מחליטה להיתקע ביחד איתו, עם ראש העיר, ושאר חברי מועצת העיר. מזל שהעיתונאי / איש ההצלה / הכבאות העונה לשם עוזי ברק היה באזור. הוא ניגש למקום, ומיהר לחלץ אותם. לפמליה הנכבדה שלום.

* ולאחר שחולץ מהמעלית בשלום, המשיכו הפמליה לעבר ארגון חסדי נעמי, לצד יו"ר הארגון הרב יוסף כהן. כהן ערך לדרעי סיור במחסני המזון של הארגון, וכן בחנות "חסד נטו" המתופעלת ע"י הארגון במחירי סבסוד לטובת התושבים. העיניים של המדור לא פספסו את הסיור, ומיהרו לתעד גם את הנשיקה שקיבל כהן מדרעי.

* לאחר ששהה בשבת האחרונה בעיר נתניה, מיהר הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף לירושלים לשיעורו הקבוע ביזדים, ומשם המשיך לעבר אולם "שערי העיר" בבירה, בכדי להשתתף בחנוכת בית המתנדב החדש של "איחוד הצלה". החברים בארגון הציגו בפניו את ערכות ההצלה החדישות שמצילות חיים, כשהוא מספר להם שבזכות הארגון אמו הרבנית ע"ה חייתה עוד כמה חודשים. "אנחנו במשפחה חייבים הכרת הטוב לאיחוד הצלה שהצילו את אימי הרבנית וביצעו בה החייאה, ונשארה בחיים עוד כמה חודשים בזכותם".

* ובזמן שהראש"ל שהה בנתניה, יצחק אלחרר, ראש הלשכה שלו, החליט לבקר את המשפחה המורחבת, ועשה שבת בעיר בני ברק. נצפו באותו מניין בני ברק בשבת בבוקר: שדר הרדיו דוד חכם והזמר אביעד גיל.

* ואותו דוד חכם, הצטרף השבוע לצוות שדרני רדיו "קול חי". המדור שזוכר אותו עוד מימי שאגת אריה, מאחל לו הצלחה בהמשך הדרך.

* כהרגלו בקודש, ממשיך הזמר אבי בן ישראל להשתטח על קברות הצדיקים ברחבי העולם. העיניים של המדור צפו בו בקברו של 'בעל התניא' באוקרינה ותיעדו.

* חברי ועדת העלייה והקליטה של הכנסת ערכו השבוע ביקור במפעל הביטחוני "אלתא" השוכן בלב העיר אשדוד, ליד הרובעים החרדים. בזמן שחברי הוועדה עמדו על שילובם של העולים החדשים במפעל, ח"כ ניסים זאב עצר אותם לרגע, ושאל את המנכ"ל מה עם שילובם של חרדים במקום. בתום הסיור, קרא המנכ"ל לעובד חרדי, והפגיש אותו עם זאב. "הוא לא למד ליב"ה ובכל זאת התקבל אצלנו לעבודה, ואף הגיע למעמד גבוה כאן". הוא הבטיח לזאב כי חרדי שירצה לעבוד במקום, לא יתקל בסירוב אך ורק בשל היותו חרדי. בסיור השתתף גם ח"כ אברהם מיכאלי.

* ואותו מיכאלי נבחר השבוע בתור אחד מתוך עשרה חברי הכנסת המצטיינים ביותר של המכון הישראלי לדמוקרטיה. סמסו לאחל לו מזל טוב.

* ולאחר שגמר את הסיור, התפנה ח"כ ניסים זאב, והלך למול את הנכד המשותף שלו ושל הרב מנשה מלכה, ראש מוסדות "שומרי הקודש" ורב מלילות מ. א שדות נגב. ויקרא שמו בישראל: ניסים מרדכי. ויש גם תמונה.

* אל ציונו של סידנא בבא סאלי זיע"א שבעיר נתיבות, הגיעו אלפים לעלות על ציונו ביום הילולתו, להשתטח ולהעתיר בתפילה, ולחגוג את יום ההילולה. נצפו בהילולה המרכזית במקום: הראש"ל הגאון רבי יצחק יוסף, האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא שליט"א ויו"ר ש"ס אריה דרעי.

* אל היכל בית המדרש יביע אומר בבני ברק, הגיע קהל רב להשתתף באזכרה לאביו של איש החסד דוד ישראלי הי"ו מניו יורק. חיזק את הקהל לעילוי נשמת המנוח: הראש"ל הגאון רבי אליהו בקשי דורון.

* קצת באיחור: מוצ"ש לפני שבועיים בדיוק, מספר קהילות ברובע קווינס שבניו יורק מארגנים הספד מרכזי על מרן זצוק"ל. נשא דברים: הרב יוסף (ג'ו) דוויק מברוקלין, חתן נכדת מרן זצוק"ל.

* פינת המזל"טים: לרב אליהו חורי, מרבני ישיבת אור אברהם בבני ברק, לרגל הולדת הבת בשעה טובה. לבחור יהונתן פרטוש, לרגל אירוסיו. לעמיתנו האיש והעט אברהם רוזן, לרגל הולדת הבן, לאחר שש בנות(!). ירבו שמחות בישראל. שבת שלום.

חולצו בשלום. דרעי והחברים יוצאים מהמעלית (צילום: עוזי ברק)
יש הנחה לאח"מים? דרעי בחסד נטו
נשיקה. דרעי והרב יוסף כהן (צילום: יעקב כהן)
הם הצילו את אימי. הרב יצחק יוסף באיחוד הצלה
ממשיך להשתטח. אבי בן ישראל באוקראינה
מעסיקים גם חרדים. ניסים זאב באלתא
הנימול בתוך עמו. בברית לנכד ניסים זאב
נועדו יחדיו. הראש"ל ובבא ברוך בהילולה (צילום: יעקב כהן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר