דני קושמרו לאחר ביקור בעזה: "בנו שם עיר שלימה מתחת לקרקע"

דני קושמרו, מגיש המהדורה המרכזית בערוץ 2, התלווה לכוח הצנחנים ברצועת עזה וביקר במנהרות הטרור. "הם בנו עיר שלימה מתחת לקרקע", הוא מספר ל'כיכר השבת' (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
דני קושמרו (צילום ארכיון: פלאש 90)

נכנס לעזה וחזר עם תובנות מפחידות: כוחות רבים של צה"ל פועלים ברצועת עזה כנגד ארגוני הטרור ופועלים לחשיפת עשרות מנהרות שנועדו להגיע לשטח ישראל לצורך פיגוע טרור.

מגיש המהדורה המרכזית ואולפן שישי בערוץ 2, דני קושמרו, ביקר אמש ברצועת עזה והתלווה לכוחות הלוחמים, ובשיחה עם "כיכר השבת" הוא מספר על שראו עיניו: "התלוויתי לכוח של חטיבת הצנחנים ברצועת עזה שנמצאים בגזרה, הם הולכים וחושפים את המנהרות האלו. כל מנהרה כזו זה למצוא מחט בערימת שחת. העבודה מתבצעת הרבה לפי מידע מודיעיני. כך גם ממידע שמגיע על-ידי שבויים ובלי זה כמעט בלתי אפשרי למצוא אותם".

"הגענו למנהרה שנחשפה כמה שעות לפני, שנמצאת בביתו של איש חמאס ואפשר לראות עד כמה זה מושקע ומסודר", מספר קושמרו, "יש שם מדחס אוויר כדי לבצע עבודות, גנרטור ובטון והכול ממש מסודר. מדובר במנהרה שמגיע מחאן יונס ועד לאחד היישובים הישראליים".

"הגעתי למנהרה כמה שעות אחרי שנחשפה ולכן המח"ט והמג"ד לא הרשו לי להתקרב יותר מידי כי מה שקורה לא פעם שבתוך המנהרות מסתתרים גם שעות אחרי מחבלים או חמושים של החמאס. שם הם מסתתרים והם תוקפים את החיילים ומחכים להם שיכנסו פנימה", הוא מתאר את האימה שבחשיפת המנהרות.

קושמרו מוסיף ומספר: "היינו במנהרה שמסתיימת 200 מטר אחרי הגבול הישראלי. זה פשוט לא ייאמן. יש עשרות מנהרות כאלה שמסתעפות לתתי הסתעפויות. הם בנו שם עיר שלימה מתחת לקרקע והם יכולים להגיע לתוך יישובים ישראליים".

"וכמה שאיום הפצמ"רים הוא מפחיד, באיום המנהרות יש משהו שגורם לעוד יותר חרדות כי אתה לא יודע האם מישו שמסתובב עכשיו ביישוב זה מחבל חלילה או חבר קיבוץ", מתאר קושמרו.

אחרי שביקר במספר מנהרות, קושמרו מסכם ואומר ש"זו שיטת לחימה חדשה שלא ממש הכרנו ואני חושב שברגע שאתה רואה את המנהרות האלו ובאמת זה מזעזע ובלתי נתפס, אתה מבין עד כמה המלחמה הזו תשנה את תפיסת הביטחון והמיגון של מדינת ישראל".

"תשמע", הוא אומר, "פגשתי חיילים שלא היו בביתם יותר מ-50 יום בהם הם נמצאים בפעילות מבצעית עוד מימי חטיפת הנערים. הם נראים לי מאוד מעודדים ומורעלים כמו שרק חיילי חי"ר (חיל רגלי) בני 18 יודעים להיות. ומצד שני הרבה מאוד נחשפים לראשונה שמלחמה זה לא סרט הוליוודי. נחשפתי לכאבם על חבריהם שנהרגו בקרבות".

"הם חבר'ה מאוד צעירים שנחשפים למראות הזוועה של מלחמה ומלחמה זה לא משחק. חלקם ניצלו את המצלמה שלי כדי למסור דרישת שלום", הוסיף קושמרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר