וידאו: גם ליפא הצטרף לאתגר הקרח

כוכב הזמר החסידי ליפא שמעלצר הצטרף גם הוא לאתגר הקרח שנועד לעורר את המודעות למחלת ה-ALS, ושפך על עצמו דלי קפוא לצד חיילים דתיים. את מי הוא החליט לאתגר? (צפו)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

הכוכב החרדי ליפא שמעלצר, מצטרף גם הוא ל"אתגר דלי הקרח" (ice bucket challenge), שכבר בשבועות האחרונים את הרשתות החברתיות ונועד לעורר את המודעות למחלת ניוון השרירים הקשה ALS.

מי שאתגר את שמעלצר הם פייביש מארגון 'עורה', הזמר החסידי בני פרידמן "כוכב על יהודי" כהגדרת ליפא וחבריו לכיתה מהקולג' למשחק.

מלבד שפיכת דלי המים הקפואים על פניו של ליפא (על ידי חיילים), הוא הודיע על תרומה לעמותה שהרימה לאוויר את הקמפיין: "אני תורם 18 דולרים, שזה מספר בעל חשיבות רוחנית ביהדות, אשר מייצג חיים".

ליפא בחר לאתגר את בערי וועבר - הזמר, הקומיקאי יואלי ליבוביץ, חברי צוות ההפקה שלו - נפתלי שניצלר, דני פינקלמן, ופינקל בונשטיין ואת המורים שלו ללוחמה. ויש הסבר למה דווקא מורים ללוחמה, כי הוא (ליפא) מבצע את האתגר מול לוחמים.

מאחורי האתגר המשעשע שגורם לאנשים לשפוך על עצמם דלי מלא במים וקרח מול מצלמה, עומדת מטרה מרגשת: העלאת המודעות ואיסוף תרומות למען חקר מחלת ניוון השרירים הקשה ALS. המחלה הנדירה פוגעת בעצבים וביכולתו של המוח לשלוט על השרירים בגוף. די מהר הגוף מאבד שליטה ומגיע לידי שיתוק כמעט מוחלט וחוסר יכולת לתפקד.

במסגרת האתגר, המשתתף שופך על עצמו דלי מלא קרח ומים ונוקב בשמות של שלושה אנשים נוספים ומאתגר אותם לבצע את הפעולה המקפיאה תוך 24 שעות, או לתרום לעמותה למלחמה בניוון שרירים.

צפו: ביל גייטס מצטרף לאתגר הקרח

צפו במארק צוקרברג מצטרף לאתגר:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר