17 במרץ: הבחירות ביום הרשעת אריה דרעי

הבחירות לכנסת ה-20 יתקיימו בכ"ו אדר, 17 במרץ - מתברר כי יש פוליטיקאים שלא יישכחו את התאריך הזה. באותו תאריך, לפני 16 שנה, הורשע אריה דרעי בקבלת שוחד (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אריה דרעי בקדנציה הראשנה כיו"ר ש"ס (צילום: פלאש 90)

הולכים לקלפי: הבוקר (רביעי) הוכרע כי הבחירות לכנסת ה-20 יתקיימו בכ"ו אדר, 17 במרץ - מתברר כי יש פוליטיקאים שלא יישכחו את התאריך הזה.

יותר מכולם זוכר יו"ר ש"ס אריה דרעי את התאריך 17 במרץ. בשנת 1999, בתאריך הזה, הורשע דרעי בקבלת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והפרת אמונים של עובד ציבור. בעקבות ההרשעה, נגזרו על דרעי ארבע שנות מאסר.

ביום הבחירות, בעוד כשלושה חודשים וחצי, יסגור אריה דרעי מעגל. 16 שנה אחרי ההרשעה הוא חוזר לעמוד בראשות תנועת ש"ס בבחירות לכנסת.

הכותרת ב"ידיעות אחרונות"

ביום ההרשעה, ה-17 במרץ 1999, קיים דרעי מסיבת עיתונאים יחד עם מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל שבמהלכה הוא פסק: "על פי דין הוא זכאי". מסיבת עיתונאים שנזכרה יותר מכל בשל כך שמרן הגר"ע יוסף צעק על העיתונאי ניצן חן "תצא בחוץ".

30 שנה קודם הרשעת דרעי, 17 במרס 1969, לראשונה בממשלת ישראל מונתה אישה לעמוד בראשות הממשלה.

מי שהתנגדו להצבעה בעד הממשלה החדשה בראשות גולדה מאיר היו חברי הכנסת החרדים מאגודת ישראל.

ח"כ הרב יצחק מאיר לוין אמר בנאומו: "רבים בעולם, יהודים ולא יהודים, יביעו לבטח את תימהונם על כך שדווקא עכשיו מצאו לנכון להעמיד אישה בראשות הממשלה. גם אינני משוכנע שזה ירתיע את הערבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר