מה שאסור לומר על אתיופים - מותר לומר על חרדים?

העיתונאי יהודה שלזינגר פרסם פוסט נגד מסע הדה לגיטימציה לחרדים שהכיל משפטים אנטי אתיופים, אחרי זמן קצר הוא הוסר. אותו פוסט - אבל נגד יהודים חרדים - נשאר ברשת (ברנז'ה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(יהודה שלזינגר)

מה שאסור לומר על אתיופים מותר לומר על חרדים? עיתונאי "ישראל היום" יהודה שלזינגר הצליח באמצעות פוסטים שפרסם ברשת כי גזענות והתבטאויות פוגעניות כלפי חרדים "עוברים בקלות" יחסית לעומת התבטאויות נגד מגזרים אחרים.

בפוסט הראשון שפרסם אמש (שלישי), כתב שלזינגר בציניות: "לקראת הבחירות אני רוצה להזהיר אתכם מהאתיופים האלה. הם דואגים רק לאינטרסים שלהם, לקהילה שלהם וממנים רק קייסים משלהם. לא רק זה, הם מחרבים פה נורא מהר ורובם בכלל בשכבות החלשות ולא ממש תורמים למדינה".

"זהירות, ראש הממשלה מחזיר אותנו אחורה, וגם שמעתי שסגר איתם דיל שיקבלו את תיק האינג'רה והסיגד", המשיך שלזינגר בציניות. "הזדעזעתם? יופי, עכשיו תחליפו את האתיופים בחרדים ותקשיבו למסע הדה-לגיטימציה שמובילים לפיד ולבני שנשמע בדיוק אותו דבר".

הפוסט שהוסר (צילום מסך)

לדבריו: "מותר ורצוי לקיים דיון על השותפות בנשיאה בנטל, בחלוקת התקציבים ובאופייה הדתי-יהודי של מדינת ישראל. אסור להוציא אלפי אנשים, מחוץ למעגל הלגיטימיות ולהפוך אותם למצורעים, כתם, חמאס או חיזבאללה".

הפוסט - למרות שנועד למחות על מסע הדה לגיטימציה שנעשה לחרדים - מצא את דרכו מחוץ לפייסבוק, זאת בעקבות דיווחים רבים שהתקבלו ברשת החברתית ודיווחו עליו כפוסט בעייתי.

היום החליט שלזינגר לפרסם פוסט דומה, אך הפעם שם את החרדים על המוקד - ללא הבהרה כפי שביצע בפוסט "האתיופים". "לקראת הבחירות אני רוצה להזהיר אתכם מהחרדים האלה. הם דואגים רק לאינטרסים שלהם, לקהילה שלהם, וממנים רק רבנים משלהם. לא רק זה, הם מתרבים פה נורא מהר ורובם בכלל בשכבות החלשות ולא ממש תורמים למדינה. זהירות, ראש הממשלה מחזיר אותנו אחורה, גם שמעתי שסגר איתם דיל שיקבלו את תיק הצ'ולנט והקיגל,.."

הסטטוס ששרד (צילום מסך)

מה קרה לפוסט הנוסף? ובכן, ניחשתם נכון, הוא לא הוסר מהרשת.

"צוקרברג אתה מנותק" מסר יהודה שלזינגר בשיחה עם "כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר