כתב 'הארץ': "קפץ עליי בלש והעיף אותי לרצפה"

כתב "הארץ" חיים לוינסון פרסם פוסט בפייסבוק בו גולל את המקרים בהם סבל מאלימות משטרתית: "פתאום קפץ עליי בלש בבעיטת קרטה והעיף אותי לרצפה" (ברנז'ה, אנשים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
כתב "הארץ" חיים לוינסון (צילום מסך, "לונדון וקירשנבאום", ערוץ 10)

מאות מבני העדה האתיופית יצאו בימים האחרונים להפגין כנגד אלימות משטרתית המופעלת נגדם רק בגלל צבע עורם, כך לטענתם. ההפגנות מגיעות בעקבות תיעוד שפורסם לפני כשבוע בו נראים שני שוטרים מכים חייל צה"ל, בן העדה האתיופית, זאת לכאורה ללא סיבה מוצדקת.

ההפגנות עוררו שיח מחודש בנושא האלימות המשטרתית. כתב עיתון "הארץ", חיים לוינסון, פרסם היום (ראשון) פוסט בפייסבוק בו גולל מספר מקרים של אלימות משטרתית בהם היה מעורב.

לוינסון כתב בין היתר על מקרה שהתרחש באירוע ספורט בו השתתף: "בא אלי שוטר יס"מ אמר לי להפסיק. אמרתי לו "למה"? נגח בי בראש גרר אותי במדרגות וזרק אותי מחוץ לאיצטדיון. הגשתי תלונה במח"ש והצבעתי על התוקף במסדר זיהוי תמונות. אין לי מושג מה נסגר עם זה".

עוד סיפר לוינסון על מקרה שהתרחש בהפגנה בירושלים בשנת 2006: "באחד הסימטאות שמעתי מישהו צורח לעזרה. התקרבתי וראיתי 2 שוטרים מכים אותו. צעקו עלי ללכת אמרתי שאני עיתונאי. אחד מהם נגח בי עם קסדה והטיח אותי על ניידת. הגשתי תלונה במח"ש. אחרי שלושה חודשים קראו לי לחקירה במשטרה והגישו נגדי תלונה על תקיפת שוטר".

לוינסון כתב בנוסף על אירוע שהתרחש במהלך עימות של המשטרה עם מפגינים חרדים בשכונת מאה שערים בירושלים: "מתישהו בהפגנות הלכתי לי ברחוב מאה שערים בשקט מאחורי קבוצת בלשים. המפקד שלהם, קצין בילוש בשם סנ"צ כהן, קטן קומה ועם אף עקום, התחיל לזרוק אבנים על חרדים להנאתו. החבר שלו אמר לו "מה אתה עושה, רק עכשיו היית בסדנה לשחרור כעסים". צחקו והמשיכו".

לוינסון ממשיך ומתאר אירועים נוספים: "דצמבר 2009 גבעת האגוז. קבוצה של שוטרי מגב אמרו לי לא לעבור קו מסויים. שאלתי אם יש צו. אמרו שאין. המשכתי ללכת קפצו עלי ועצרו אותי. בעודי יושב על הרצפה בא שוטר וסטר לי. הכל תועד בוידיאו שלהם. לקחו אותי לתחנה והחוקר רשם את תלונתי (תיאורטית אמור להעביר למח"ש). אחרי צפיה בוידיאו שיחררו אותי עם התנצלות. מח"ש מעולם לא יצרו קשר.

"2013 סתם איזה אירוע איזוטרי - הייתה הפגנה בשכונת התקווה משהו עם סודנים. עמדתי ברחוב אצל ופתאום כולם צעקו ורצו לאיזה סמטה. פתאום קפץ עלי בלש בלבוש אזרחי בבעיטת קרטה והעיף אותי לרצפה. בעט וברח.

"ה-7 לאוגוסט יום הולדתי הפגנות המחאה החברתית. איזה בלש משטרה אמר לי לרדת מהכביש. אמרתי לו שאדם עם לבוש אזרחי לא אומר לי מה לעשות ושיראה תעודה. אמר לי שאם אני מתחכם הוא יעצור אותי. אמרתי לו תעצור. לקח אותי בכוח לניידת. פתחתי בריצה וחצי משטרה רדפו אחרי עד שנלכדתי באין מוצא בחניון. שמו אותי באזיקים ושוטרת נתנה לי סטירה ואמרה לי "אל תעשה את זה שוב". לקחו אותי לתחנה ושחררו. לא שמעתי מה עלה בגורל התיק. לא פניתי למח"ש. מה הטעם.

"2015 - מעיין בקובץ פסקי הדין המשמעתיים של המשטרה. היה איזה מקרה ששוטרים עצרו מישהו בל"ג בעומר, כבלו אותו באזיקים, הפילו אותו על הארץ ובעטו בו עד שנגרמו לו חבלות. במח"ש הרחמנים העמידו אותו לדין משמעתי. ככה זה במח"ש. כולם עומדים לדין משמעתי. אין טעם להתלונן שם בכלל".

לסיום כתב לוינסון: "זה המשטרה. אל תאמינו לדנינו שמדבר על שוטרים חריגים. מי שלא תוקף הוא החריג שם. הנשק היחיד נגד הכנופייה הזאת זה מצלמות. צלמו הכל. אחרת אתם סתם אתיופים מסריחים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר