המשטרה עצרה חשוד

אלמונים פרצו לביתו של העיתונאי יאיר שרקי: "מבהיל מאוד"

"‏הבוקר התעוררתי עם פורץ בחדר השינה שלי", שיתף עיתונאי חדשות 12 יאיר שרקי. משטרה הוזמנה ואחד החשודים במעשה, שהתאים לתיאור שמסר שרקי, נלכד; רכוש לא נגנב (ברנז'ה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
שרקי. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פורצים פרצו הלילה (ראשון) לביתו של איש התקשורת יאיר שרקי, כתב הדתות של 'חדשות 12', בעיר ירושלים. הוא הזמין משטרה ואחד החשודים במעשה נתפס.

"‏הבוקר התעוררתי עם פורץ בחדר השינה שלי", סיפר שרקי הערב (ראשון) בשרשור ציוצים בטוויטר, "זה היה מבהיל מאד אבל ככל הנראה לא נלקח דבר. חייגתי למוקד 100 ושוטרי סיור הגיעו תוך דקות. אחרי קצת יותר משעה גם עצרו חשוד שתיאורו התאים למה שמסרתי ולמה שתיארה שכנה בבניין סמוך שזכתה לביקור כמה דקות לפניי".

בהמשך סיפר העיתונאי: "‏הוזמנתי למסור תלונה בתחנה, ובהמשך הבוקר הגיע שוטר שלקח מצלמות אבטחה מהאזור, ואיש מז״פ שאסף ממצאים. תודה לשוטרי לב הבירה על טיפול מקצועי ורציני ואדיב - למרות שלא נגנב ממני דבר (מאחרים כנראה כן) החוויה לא נעימה וטיפול נחוש כזה מחזיר את תחושת הביטחון".

לסיום כתב על היחס של משטרת ישראל כלפיו: "‏לכל מי ששואל או רומז ליחס וי אי פי: התקשרתי למוקד מאה וקיבלתי טיפול דרכם. בלי שם משפחה ובלי מספר זהות שלקחו ממני רק מאוחר יותר. כנראה שבשלב מסוים מישהו מהם הכיר אותי, אבל היחס היה רציני מהדקה הראשונה", בכך רימז לביקורות שעלו לאחרונה כנגד המשטרה, בפרשייה ציבורית מדוברת, כי ידוענים זוכים ליחס מועדף, וטען כי לא שם לב להעדפה שכזו.

אמש (שבת), אלמז מנגיסטו, מגישת הטלוויזיה של 'חדשות 12' שיתפה מתקרית של ניסיון פרצה אלים לביתה בתל אביב: "בליל שבת בלילה אני מתעוררת לרעש מחריד של גבר שמנסה לפרוץ בכל הכוח את הדלת לדירה שלי בת״א. קמתי בבהלה לקחתי את הטלפון ורצתי לדלת הכניסה והדפתי אותה. ניסיתי להבין מה קורה לי עכשיו, הרגשתי בתוך סרט אימה שתכף אתעורר. הגבר האלמוני לא חדל ממעשיו - המשיך לנסות לפרוץ ולשבור את הדלת ולהיכנס לדירה תוך כדי שהוא צועק, מקלל ומאיים על חיי. ידעתי שאם הוא מצליח לפרוץ - זה הסוף שלי", תיארה.

לדברי המגישה, הניסיונות השבים ונשנים שלה ליצור קשר עם המשטרה עלו בתוהו: "אני מתקשרת שוב למשטרה עונה לי מוקדנית נוספת, מסתבר שלא נפתחה בכלל קריאה ואין פרטים של האירוע", סיפרה, "שוב אני מוסרת את הפרטים בלחץ, המוקדנית צועקת בכעס ״תחליטי כבר כניסה מצד ימין או שמאל?!״.

בהמשך דבריה חשפה כי כתב הפלילים והמשטרה של 'חדשות 12' ברהנו טגניה, הקפיץ את כוחות המשטרה ובכך היא ניצלה: "חולפות עוד עשר דקות אני מתקשרת בפעם השלישית למוקד 100 הם מחברים אותי לשוטר שטוען שהוא בדרך אליי. הבנתי שעזרה מהמשטרה כנראה לא תבוא בקרוב - בלחץ, חייגתי לכתב הפלילים של חדשות 12 ברהנו טגניה - בתוך שניות הוא הקפיץ כוחות על הרגליים. פתאום באורח פלא תוך כמה דקות בלבד אני שומעת את השוטרים עוצרים את הגבר המאיים בחדר מדרגות".

"רק אחרי 26 דקות שאני זועקת לעזרה ונלחמת על חיי השוטרים הגיעו. 26 דקות של סיוט ואימה. 26 הדקות הכי ארוכות בחיים שלי. כל דקה שחלפה הייתי בטוחה שלא אצא מזה בחיים", סיכמה המגישה.

בתגובה לכך, המשטרה הוציאה הודעה בה תקפה בחזרה את אלמז מנגיסטו וטענה כי מדובר בתיאור לא נכון של הדברים: "צר לנו שהכתבת בחרה לעוות ולפרסם פרטים שגויים תוך השתלחות חסרת אחריות במשטרה, שעה שהעובדות המתועדות, לרבות השיחות המוקלטות אל מוקד החירום 100 ומוקד המידע 110, רישומי תנועת 4 הניידות שהגיעו למקום, דוחות הפעולה של השוטרים והנסיבות שונות לחלוטין מהמתואר".

"למען הסר ספק נבהיר, כי השיחה התקבלה במוקד 100 בשעה 22:35 ותוך 2 דקות שוגרה ניידת שהגיעה אליה כעבור 16 דקות בלבד".

"אגב, השיחה עם הכתב ברנו טגניה בוצעה לאחר שהניידת כבר היתה במקום. פנייתו של טגניה טופלה על ידי קצין משטרה אך אז התברר שהניידת כבר הגיע קודם לכן אל הכתבת".

"עוד נבהיר, כי הדיווח היה על השכן שככה"נ שתה ודופק על הדלת, כאשר מבירור עלה כי מדובר בסכסוך שכנים על רקע תשלום חשבון החשמל והוא עוכב לחקירה לבירור האירוע בהתאם".

"צר לנו על תחושתיה הקשות ומבינים את המצוקה בשעת האירוע, עם זאת מצפים מהכתבת לתקן את הפרסום השגוי שנכתב לאחר מכן", נמסר לסיום מהמשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר