הותר לפרסום:

נפתחה חקירה חדשה כנגד רה"מ לשעבר אהוד אולמרט

הותר לפרסום כי היחידה הארצית לחקירות הונאה פתחה בחקירה כנגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בחשד לשיבוש הליכי משפט. החקירה מגיעה בעקבות הפיכתה של ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, לעדת מדינה. הדרמה מתחוללת ימים ספורים קודם הכרעת הדין במשפט הולילנד (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רה"מ לשעבר אהוד אולמרט (צילום: פלאש 90)

היחידה הארצית לחקירות הונאה פתחה בחקירה בחשד לביצוע עבירות שיבוש הליכי משפט והדחת עד על ידי ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

החקירה נפתחה בעקבות הסכם הטיעון עליו חתמה ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, שסיפקה לחוקרי המשטרה ראיות ממשיות לביצוע העבירות לכאורה על ידי ראש הממשלה לשעבר.

מוקדם יותר היום הגישו נציגי הפרקליטות בקשה דחופה לבית המשפט, בבקשה לדחות את מתן פסק הדין בפרשת "הולילנד", זאת בעקבות הראיות החדשות אותן הציגה זקן.

"בקשה זו מוגשת מאחר ויש בראיות חדשות אלה חשיבות רבה לצורך הכרעה בתיק", נכתב בבקשת הפרקליטות.

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, דחה את בקשת הפרקליטות לדיון דחוף וקבע אותו ליום ראשון בשעה 16:00, פחות מ-24 שעות לפני שהכרעת הדין הייתה אמורה להינתן.

כזכור, שולה זקן, ראש לשכתו לשעבר של אהוד אולמרט, חתמה עם הפרקליטות על הסדר טיעון במסגרתו, תעיד זקן כנגד אולמרט על עבירות של שיבוש הליכי משפט לכאורה מצידו של אולמרט.

על פי טענותיה, אולמרט ניסה להניא אותה מלהעיד כנגדו. זקן העבירה לפרקליטות עדות חיצונית המסייעת לעדותה כנגד אולמרט בכל הקשור לשיבוש הליכי משפט.

לדברי גורמים בפרקליטות המדינה, ייתכן מאוד וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יצטרך לשבת שוב בחדר החקירות בחשד לשיבוש הליכי חקירה. ל"כיכר השבת" נודע כי קודם להסכם נחקרה זקן במשטרה במשך שלושה ימים.

במסגרת הסדר הטיעון, תבקש הפרקליטות עונש של 11 חודשים מאסר בפועל בלבד כנגד זקן. בנוסף, על פי ההסכם, תשלם זקן 100 אלף שקל ותחזיר טבעת יקרה שניתנה לה על ידי עד המדינה שמואל דכנר.

עוד הוסכם, כי הפרקליטות תחזור בה מהכוונה לערער נגד העונש שהוטל על זקן בפרשות "ראשונטורס" ו"טלנסקי". בתגובה לקבלת ההסדר עמה אמרה היום זקן בצאתה מביתה: "יש אלוקים".

"זקן תסייע לפרקליטות להוציא את האמת לאור בכל הפרשות בהן הייתה מעורבת, לרבות מסירת ראיות ומתן עדויות במשטרה ובבית משפט", מסר פרקליטה של זקן דב גלעד כהן.

"לאחר סחיטה ומניפולציות שהופעלו עליה במשך שנים מצד גורמים מסוימים, החליטה גב' זקן לשלב ידיים עם רשויות האכיפה, על מנת לתרום את חלקה בביעור נגע השחיתות" אמר עורך דינה של זקן.

אמיר דן, יועץ התקשורת של אהוד אולמרט, מסר בתגובה להסכם עם זקן: "הסכם זה, ערב הכרעת הדין, הוא לא פחות משיבוש מהלכי משפט הולילנד. חששה של הפרקליטות מתוצאות המשפט גרם לה להיגרר לעסקה שערורייתית עם נאשמת שהודתה בקבלת שוחד של מאות אלפי דולרים, תכשיטים, רהיטים, וחסכונות לילדיה, רק כדי שתפליל את אולמרט, וזאת בטענות כזב לעבירות פחותות בהרבה, שאין להן שחר".

"ההסכם נחתם על ידי אותם אנשים בפרקליטות, אשר רק לפני ימים בודדים, בתשובה לבית המשפט העליון, תקפו את אמינותה הרעועה של זקן על אותה עדות ממש, ולמעשה קבעו שעדותה ראוי לה שתיזרק לפח".

"מר אולמרט לא שיבש בשום צורה את הליכי המשפט והדברים יובררו עד תום. לצערנו, כנראה שבדרך למטרה - רדיפתו של אולמרט מתוך כוונה שיישבר - מותר לרמוס ברגל גסה את האמת, את הצדק, את זכויותיו הבסיסיות ביותר של אדם, ואף לזהם לבלי הכר את ההליך המשפטי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר