הפרקליטות: 6 יועמדו לדין בעקבות האסון בהר הרצל לפני שנתיים

שנתיים לאחר האסון בהר הרצל, בו נהרגה החיילת הילה בצלאלי מקריסת גשר התאורה בחזרות לטקס יום העצמאות, הודיעה הפרקליטות כי שישה אנשים יועמדו לדין (משפט)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הר הרצל לאחר הקריסה (צילום: כבאות והצלה ירושלים)

שנתיים לאחר האסון בהר הרצל, בו נהרגה קצינת צה"ל סגן הילה בצלאלי, הודיעה היום (רביעי) פרקליטות מחוז ירושלים לשישה חשודים על כך שהוחלט להעמידם לדין בכפוף לשימוע, בעבירות של גרימת מוות ברשלות וגרימת חבלות ברשלנות.

כזכור, לפני כשנתיים, בזמן חזרות של החיילים לקראת טקס יום העצמאות, קרס גשר תאורה עקב רוחות עזות שנשבו באותו יום, וכתוצאה מקריסתו נהרגה בצלאלי.

עם זאת, מהחקירה עלה שהאירוע החל בקריעת כבל שחיבר את מערך עמודי התאורה. לאחר מכן קרסו העמודים וגררו איתם בטונדה ששוקלת כמה טונות. עשרות בני אדם, בהם חיילים רבים, שהו על הבמה במהלך החזרות לטקס, ורבים מהם נפגע באירוע.

ששת החשודים שקיבלו את ההודעה הם אלעד לביא, דורון לביא, טאימורז (תומר) לאונידזה, חברת "עיצוב במה", יצחק צוקר ואורן ורשבסקי.

אמה של הילה, סיגלית בצלאלי, מתחה ביקורת על כך שטרם הוחלט להגיש כתבי אישום נגשד שאר המעורבים. לדבריה, "הבנתי שעדיין לא התקבלה החלטה. אני לא מבינה למה היה צריך לחכות שנתיים ובסוף מוגשים כתבי אישום רק כנגד חלק מהחשודים. אני רוצה להיות אחרי שכל המעורבים יואשמו. רק אז אוכל להרגע והבת שלי, איפה שהיא לא נמצאת, תנשום לרווחה".

בהודעת משרד המשפטים נמסר: "בעת הרלבנטית לאירוע שימשו החשודים בתפקידים הבאים: חברת 'עיצוב במה' היא החברה שהקימה את גשר התאורה על-פי הסכם עם משרד ההסברה.

דורון ואלעד לביא היו בעליה של חברת 'עיצוב במה' ושימשו בתפקידי מנכ"ל וסמנכ"ל תפעול של החברה; טאימורז לאונידזה שימש כמנהל התפעול בחברה; אורן ורשבסקי שימש כמהנדס המבנה ויצחק צוקר שימש כיועץ הבטיחות באירוע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר