תחקיר: גבי אשכנזי סידר מיליונים לאלון חסן

תחקיר שנעשה על פעילותו של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בהיותו מנכ"ל חברת "שמן", מעלה כי אשכנזי "סידר" לחסן, יו"ר וועד העובדים בנמל, רווח של מיליונים (משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

יממה לאחר התפוצצות פרשת השחיתות בנמל אשדוד מתברר כי פרשה זו הינה רק אחת מבין כמה פרשות שחיתות שחוקרת בימים אלו משטרת ישראל. מתברר כי הרמטכ"ל לשעבר, רא"ל (במיל') גבי אשכנזי, נהג לכאורה שלא כשורה יו"ר חברת שמן כאשר סידר רווח של מיליונים עבור יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד.

לפי הדיווח ב-TheMarker, לפני שנתיים וחצי הגיע יו"ר נמל אשדוד, אלון חסן אל משרדי חברת שמן שם פגש את היו"ר אשכנזי לאחר שהוזמן לפגישה על ידיו בניסיון להגיע להסדר למתן התחייבות לשקט תעשייתי מצידו בקו המים בו החברה תצטרך לבצע קידוחים בעלות עשרות מיליוני שקלים.

זמן מה לאחר מכן, במארס 2012 הגיע אשכנזי ואנשי החברה לבושים בגדים חגיגיים אל הנמל באשדוד שם נתן המנכ"ל סקירה לגבי פעילות החברה, כשבמפגש זה משתתף מנכ"ל הנמל וכאמור, רמטכ"ל צה"ל במיל'. ימים לאחר מכן חברת שמן חתמה על ייפוי כוח דווקא לטובת חברה פרטית, כדי שזו תשכור עבורם מהנמל רציף באורך 120 מטר ושטחים תפעוליים בהיקף של 11.5 אלף מ"ר.

החברה הפרטית המדוברת, דנית שירותי נמל שניצבת בימים אלו בחקירת המשטרה בפרשת השחיתות בנמל אשדוד, קשורה לחסן. בעלי החברה הוא שותפו לעסקים של חסן שנעצר יחד עימו בפרשת השחיתות.

על פי החשד, ההסדר עם החברה הפרטית לחברת שמן שהניב רווח של 7 מיליון שקלים לחברה, יכול היה להיחסך.

מחברת שמן נמסר בתגובה: "כל פעולות החברה בקידוח - לרבות התקשרויותיה עם נמל אשדוד - בוצעו לפי כל דין, ללא דופי ולטובת החברה בלבד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר