שדרות: ילדים הניחו מכשולים על פסי הרכבת

משטרת שדרות בסיוע לוחמי מג"ב עצרו שישה קטינים בני 13 בחשד כי הניחו בשלושה מקרים שונים בחודשיים האחרונים מכשולים על תוואי מסילת רכבת סמוך למושב בית שקמה (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אחד המכשולים שהונח על פסי רהכבת (צילום: דובר המשטרה)

מעשה קונדס כמעט וגרם לאסון: משטרת שדרות בסיוע לוחמי מג"ב עצרו אתמול (ראשון) שישה קטינים בני 13 תושבי מושבים בחבל לכיש בחשד כי הניחו בשלושה מקרים שונים במהלך החודשיים האחרונים מכשולים על תוואי מסילת רכבת סמוך למושב בית שקמה שבחבל לכיש.

בתאריך 28.5.14 דווח למשטרה כי על מסילת הרכבת הונחו סלעים כבדים שיכלו לגרום להסטת קרונות ולהביא לאסון כבד.

רכבת שחלפה במקום פגעה בסלעים וניזוקה כתוצאה מכך אולם המשיכה בדרכה.

מקרה נוסף אירע בתאריך 2.6.14, אז אותרה על פסי מסילת הרכבת עגלת קניות ובה אבנים וצינורות. במקרה האחרון, בתאריך 7.6.14, דווח כי על מסילת הרכבת בין המושב בית שקמה למבקיעים הונחה טלוויזיה כבדה.

לאור חומרת המקרים החליט מפקד משטרת שדרות, סנ"צ אפי שימן על הקמת צוות חקירה מיוחד שהורכב מחוקרים ואנשי מודיעין.

אתמול, בתום פעילות סמויה וגלויה שנמשכה כעשרה ימים יחד עם גורמי הביטחון של רכבת ישראל, עצרו שוטרי משטרת שדרות בסיוע לוחמי משמר הגבול את החשודים. ששת החשודים, תושבי מושבים בחבל לכיש בני 13 נחקרו והודו במיוחס להם.

בחקירתם טענו כי הצבת המכשולים בוצעה כמעשה קונדס. בהמשך שיחזרו הקטינים את הצבת המכשולים על פסי הרכבת בפני החוקרים.

הורי הקטינים זומנו לתחנת המשטרה בשדרות ולאחר חקירת הקטינים ובהתייעצות עם פרקליטות מחוז דרום הוחלט על שחרורם בתנאים מגבילים בהם הרחקה מאזור פסי הרכבת ועוד.

בסיום החקירה כינס מפקד משטרת שדרות, סנ"צ אפי שימן את הורי החשודים יחד עם ילדיהם והסביר בפניהם את חומרת המעשים והשלכותיהם. בנוסף סוכם עם הנהלת המוסד החינוכי בו לומדים החשודים כי מפקד התחנה יערוך מפגש עם כלל התלמידים בנושא מניעה בכלל והסכנות במקרה זה בפרט.

מפקד משטרת שדרות במרחב לכיש אמר כי "חקירת שלושת מקרי הצבת המכשולים על פסי מסילת הרכבת טופלה בסדר עדיפות עליון ע"י המחוז הדרומי, מרחב לכיש ומשטרת שדרות לאור חומרת המקרים והאסון שיכל להיגרם כתוצאה ממעשים אלו. ביטחון ציבור הנוסעים, בטיחות תנועת הרכבות ומניעת אסון כבד עמדו לנגד עינינו ואכן בחקירה מהירה ומקצועית הגענו לחשודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר