היועמ"ש החליט לסגור בדיקה פלילית נגד נשיא המדינה ראובן ריבלין

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט לסגור בדיקה פלילית שנערכה כנגד נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, זאת בנוגע לחשדות על כספים שקיבל לכאורה (משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין (צילום ארכיון: פלאש 90)

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט לסגור בדיקה פלילית שנערכה כנגד נשיא המדינה הטרי ראובן (רובי) ריבלין.

מוקדם יותר הערב (ראשון) דווח ב"חדשות 2", כי היועמ"ש אישר היום למשטרה לפתוח בבדיקה פלילית כנגד ריבלין, זאת לאחר מידע מודיעיני שהגיע למשטרה לאחר היבחרו לנשיא.

על פי הדיווח, מדובר במידע חדש הנוגע לחקירה שהתנהלה כנגד ריבלין לפני כעשור זאת על רקע קשריו עם איש העסקים דודי אפל, כאשר אז נחשד כי ריבלין קיבל כספים מאפל.

כאמור, על פי המידע המודיעיני, ריבלין קיבל לכאורה לפני כ-10 שנים אלפי שקלים מדי חודש במשך תקופה ממושכת מאיש העסקים והקבלן דודי אפל, שמרצה כיום עונש מאסר בגין עבירות שוחד.

אלא שלאחר מכן דיווח "הארץ" כי הבדיקה הסתיימה כבר לפני מספר שבועות וכי הטענות שהועלו כנגד הנשיא נשללו. על פי "הארץ", הגורם שהעלה את הטענות כנגד ריבלין עבר בדיקת פליגרף בה נמצא דובר שקר.

ריבלין מסר בתגובה כי "הקשרים הללו נבדקו בעבר על ידי שני יועצים משפטיים והתיק נסגר מחוסר אשמה".

מהמשטרה נמסר: "בהמשך לפרסום ולפניות כתבים נאשר כי לאחר בחירתו של מר ריבלין לתפקיד נשיא המדינה ולפני כניסתו לתפקידו, התקבל בלהב 433 במשטרה מידע, בו נטען כי לפני שנים הועברו לכאורה כספים למר רובי ריבלין. בעקבות קבלת המידע בלהב 433 נפתחה במשטרה בדיקה, לבקשת היועמ"ש לממשלה, וזאת בטרם כניסתו של מר ריבלין לתפקיד נשיא המדינה".

עוד נמסר בהודעה כי "על פי החלטת ראש האגף לחקירות ולמודיעין נערכה הבדיקה על ידי יחידת להב 433. הבדיקה העלתה כי לא נמצא בסיס עובדתי לטענות שהועלו ועל כן המליצה המשטרה כי אין מקום לפתיחה בחקירה פלילית. פרקליט המדינה בחן אף הוא את המידע והמליץ גם הוא שלא לפתוח בחקירה פלילית. הממצאים הועברו ליועמ"ש לממשלה אשר סמך ידו על עמדת פרקליט המדינה והמשטרה".

כזכור, בזמן ההתמודדות על תפקיד הנשיא הופץ ברשתות השונות סרטון אנונימי, שהזכיר את קשריו של ריבלין עם אפל. לאחר מכן ביקש בן אליעזר לפתוח בחקירה כנגד מפיצי הסרטון. "מתנהל מסע השמצות כנגד המועמדים", אמר אז בן אליעזר, "במקום לנהל הליך בחירות שקוף ומכובד והוגן, יש גורמים אנונימיים אשר לא ברור מאילו מניעים הם פועלים ומי עומד מאחוריהם והם מנסים לפגוע במתמודדים ובשמם הטוב".

הסרטון המכפיש שהופץ לפני הבחירות לנשיאות

כזכור, הליך בחירת נשיא המדינה לווה באינספור פרשות שונות וחקירות משטרה. המועמד בנימין (פואד) בן אליעזר נאלץ לפרוש ימים ספורים לפני הבחירות לנשיאות זאת בעקבות חשדות לקבלת כספים על ידי מספר קבלנים.

בנוסף, השר סילבן שלום, שאמנם לא עמד רשמית לבחירה, לא התמודד לאחר חשדות שונים שעלו כנגדו מלפני כ-15 שנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר