עו"ד אורי קידר המייצג את עיריית בית שמש: "אין שום ספק שמדובר בהחלטה פוליטית"

עו"ד אורי קידר, המייצג את עיריית בית שמש במקרה זריקת התלמידות החרדיות אומר ל'כיכר השבת' כי מדובר בהחלטה פוליטית וטוען שיש סיכוי לבטל את החלטת משרד החינוך (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הילדות לאחר זריקתן מהכיתות, הבוקר (צילום: באדיבות המצלם)

בניסיון להשאיר את המצב הקיים בבית הספר "שפות ותרבויות" בבית שמש, שכרה העירייה את שירותיו של עו"ד אורי קידר. מחר (חמישי) יתקיים דיון בבית המשפט ואז יוחלט האם צו הסגירה של משרד החינוך עומד בעינו.

עו"ד אורי קידר, תוקף בשיחה עם "כיכר השבת", את החלטת משרד החינוך ואומר כי אלמלא היה מדובר בציבור החרדי, ההחלטה הייתה שונה ואותן עשרות תלמידות היו לומדות היום בכיתות בבית הספר החדש.

"אני חושב שיש סיכוי לביטול החלטת משרד החינוך. לעירייה יש 'קייס' משפטי מצוין", אומר עו"ד קידר, "בתוך הסערה הפוליטית קשה לשקף את המציאות המשפטית".

עו"ד קידר פורס בפנינו חלק מטענותיו שיציג מחר בבית המשפט: "למשל שמדובר בנכס עירוני בחזקת העירייה והיא יכולה לעשות איתו כרצונה. בנוסף אם למישהו לא נוח החלטת העירייה הוא צריך ללכת לבית משפט השלום ולהגיש עתירה מנהלית מה שהם לא עשו. עוד טענה שישנם כיתות ריקות ומנגד ישנם עשרות בנות ללא כיתה, אז באיזה עולם מאזן הנוחות נוטה נגד העירייה כפי שמשרד החינוך טוען, הרי זה לא יכול להיות".

"יש אגף שלם בו ישנם כיתות שפשוט לא עושים איתם כלום. הייתי שם אמש ופשוט יש אגף ריק שעומד בלי שימוש ומצד שני יש יותר ממאה תלמידות בלי בית ספר, עכשיו איך אי אפשר לשים אותם במקום? זה פשוט נשגב מבינתי", תוהה הפרקליט.

"כל הפתרונות שמציע משרד החינוך שהם מעט פתרונות סובלים מבחינה חוקית בדיוק מאותן בעיות שהוא מצביע כנגד המהלך של העירייה. זאת אומרת שאם משרד החינוך רוצה לתת לנו ארבעה קראוונים, אז אפשר לטעון את אותם טענות שהם טענו, למשל היעדר אישור הקצאה והיעדר אישורים מראש, חוץ מאישור המשרד - אין שום הבדל", מוסיף עו"ד קידר.

"אין שום ספק שמדובר בהחלטה פוליטית", הוא אומר. "אתה חושב שאם הסיפור הזה היה קורא בקריית מוצקין נמשל, אז מישהו היה בכלל מדבר על זה? מישהו היית שומע על הסיפור הזה? בוודאי שלא. אלא שכאן מדובר בחרדים ובבית שמש, והפיצוץ מגיע".

"אני מקווה מאוד שבית משפט יפסוק לפי הדין ולפי הצדק ולפי ההיגיון ולא לפי אם יש להם או אין להם טלוויזיה בבית", אומר עו"ד קידר.

דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוייג, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "העירייה שכרה את שירותיו של עורך הדין אורי קידר לקראת הדיון שיתקיים מחר בבית משפט השלום בירושלים".

לדבריו, "למרות ההחלטה התמוהה של בית המשפט שהחליט במעמד צד אחד להוציא צו שמשליך את התלמידות לרחוב, העירייה נערכת ברצינות לקראת הדיון מחר ואמינה שהשופט יתקשה להסתכל לילדות בעיניים ולהשאירן ברחוב ללא מקום לימודים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר