הרחקה מהחיים הציבוריים

העונש של שלומי לחיאני: עבודות שירות, קלון וקנס

בית משפט השלום בתל-אביב הטיל הבוקר על ראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, עונש של חצי שנת מאסר שתתבצע בדרך של עבודות שירות • בנוסף הושת עליו קנס של 250 אלף שקל • השופט בני שגיא הוסיף וקבע כי במעשיו של לחיאני דבק הקלון • שלומי לחיאני: "חשבתי שהעניין יסתיים אחרת" (אקטואליה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ו' בתשרי תשע"ה | 30.09.14
שלומי לחיאני (צילום: פלאש 90)

בית משפט השלום בתל-אביב הטיל הבוקר (שלישי) על ראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, עונש של חצי שנת מאסר שתתבצע בדרך של עבודות שירות.

בנוסף, הטיל עליו השופט בני שגיא קנס של 250 אלף שקלים וקבע כי דבק במעשיו קלון. משמעות הטלת הקלון על לחיאני הינה כי במשך שבע שנים הוא יורחק מהחיים הציבוריים.

השופט כתב בגזר הדין כי "לחיאני ניצל ניצול חמור ובוטה של כוח המשרה. הקלון הוא פועל יוצא של פגיעה בערכים".

"כאשר ראש עיר מכהן כושל באופן כה משמעותי הפגיעה היא קשה. לנותני ההלוואות היו אינטרסים בעירייה. דרישת ההלוואות וקבלת הכספים הן בעלות אופי של שחיתות ציבורית שבמרכזן קידום עניינים אישיים", הוסיף השופט.

לאחר גזר הדין, מיד בצאתו מאולם בית המשפט, אמר לחיאני: "אני מודה כי חשבתי שהעניין יסתיים אחרת. אנו נלמד את גזר הדין ונוציא מסקנות בהקדם. קשה לי לתפוס כי ההלוואות אשר קיבלתי והחזרתי בתחילת דרכי לפני יותר מעשר שנים בצורה שקופה וגלויה, מייצרות תוצאה זו".

לחיאני הודה לכל האזרחים שתמכו בו ועודדו אותו והוסיף: "אנחנו יש לנו ימים שהם בין כסה לעשור, נשקול את הצעדים שלנו, נלמד את גזר הדין ואני מקווה מאוד שניקח את ההחלטה הנכונה ביותר".

בפרקליטות הגיבו לגזר הדין ואמרו כי "סברנו שעל עבירות כאלה צריך לתת מאסר בפועל". עו"ד שרון כהנא אמר כי "בית המשפט קיבל את עמדתנו בחלקו, נלמד את גזר הדין".

סנגוריו של לחיאני, נתי שמחוני וגיורא אדרת, אמרו כי "עם כל הצער בנושא הטלת הקלון ההחלטה מאוד מאוזנת. בהחלט לא היה מקום לשלוח את לחיאני לכלא".

לחיאני, שכיהן כראש העיר בת ים במשך כעשור, הורשע בשלוש עבירות של הפרת אמונים. התביעה במשפטו דרשה מבית המשפט להטיל עליו עונש מאסר בפועל.

במהלך הטיעונים לעונש דרשה הפרקליטות להשית על לחיאני שנת מאסר בפועל, מנגד, פרקליטיו ביקשו לשלוח אותו לעבודות שירות.

לפני כחצי שנה אישר בית המשפט הסדר טיעון שנחתם עם לחיאני בו הודה בשלושה סעיפים של הפרת אמונים בתמורה למחיקת האישומים נגדו על לקיחת שוחד.

לאחר החתימה על הסדר הטיעון, אמר לחיאני: "כל חיי הייתי סמל ודוגמה לסביבה שבה אני חי - וחשוב לי להמשיך להיות כזה. על כן החלטתי לקחת אחריות על מעשים מלפני עשר שנים, שנעשו בטעות בתחילת דרכי כאיש ציבור, ובדיעבד אפשר היה לעשותם אחרת".

לחיאני הוסיף ואמר: "אני נוטל אחריות על עצמי ובכך משחרר את כל המעורבים האחרים מאחריות ומשחרר גם את משפחתי מסבל של חמש שנים. אני רוצה להשאיר הכול מאחורי וללכת קדימה. האהבה הגדולה שלי היא השליחות הציבורית. לא יהיה מאושר ממני - אם בית המשפט יאפשר לי להמשיך לשרת את הציבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר