המפכ"ל יוחנן דנינו: "לא אהסס להדיח קצינים"

על רקע הטלטלה במשטרה, המפכ"ל רנ"צ יוחנן דנינו, כינס את קציני המשטרה הבכירים והעביר מסר חד-משמעי: "לא אהסס להדיח קצין אם יתברר שהעדיף את טובתו האישית" (משטרה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו (צילום: נועם רבקין / פלאש 90)

אחרי שתיקה רועמת מצדו, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו כינס את קציני המשטרה הבכירים, שם לא היסס לתקוף את מחול השדים המתחולל בארגונו, תוך שהוא מעביר מסר חד משמעי לפיו, כל קצין, לא משנה דרגתו, נמצא בסכנת הדחה במידה ונהג שלא כראוי.

בפתח דבריו, בכינוס שנערך במודיעין, אמר דנינו כי "בימים האחרונים משטרת ישראל עומדת במבחן לא פשוט. זו שעה קשה עבור הארגון, וכשעיני הציבור נשואות אלינו, יש לנו אחריות להשיב את הארגון הזה למסלולו – ומיד".

כאמור, דנינו העביר מסר חד-משמעי לקצינים: "לא אהסס להדיח קצין, ולא משנה דרגתו, אם יתברר שהעדיף את טובתו האישית על חשבון הנורמות הנהוגות בארגון".

דנינו הוסיף, "מי שמנסה להטיל רפש בארגון ובשוטריו ייכשל כישלון חרוץ, ובסופו של יום יצטרך לתת דין וחשבון בפני הארגון ובפני הציבור. רוחות רעות נושבות מתוך הבית ומחוצה לו, רוחות הנופלות על אוזניים קשובות וזוכות להד ציבורי נרחב ולפגיעה קשה. כמי שעומד בראש הארגון, לא אתן לזעזע את קירות הבית, מבפנים או מבחוץ".

קציני המשטרה בכנס במודיעין (צילום: גיל יוחנן - ynet)

דנינו הזהיר ואמר כי "מחול השדים הזה נגמר היום, לא אתן לו להמשיך. לא יכול להתקבל על הדעת שארגון שלם עובר טלטלה בגלל אירוע כזה או אחר. משטרת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה להוריד הילוך אפילו לא לרגע אחד, משום שאנחנו אמורים להציב בתפקידנו רף נורמטיבי ואתי מהגבוהים והמחמירים ביותר".

"כולנו משרתי ציבור, באמונה לקחנו את החובה הזו על כתפינו ברגע שהחלטנו לשרת במשטרת ישראל בכלל, וכמפקדים בכירים בפרט", אמר והוסיף, "הציפיות מאתנו לכללי התנהגות באמות מידה מחמירות הן לגיטימיות. כל אחד ואחת מהיושבים כאן היום ישוב ליחידתו עוד היום ויעביר את המסר לאנשים שלו, שיש לנו משטרה חזקה, שיש לנו משטרה מצוינת, שיש לנו שוטרים שצריך להתגאות בהם, שיש לנו שוטרים שאנחנו עומדים מאחוריהם".

בשנה האחרונה עברה המשטרה טלטלה משמעותית שטרם נראה כמותה קודם לכן. ארבעה מטובי קציניה פרשו משורותיה, כשהאחרון שבהם היה מפקד מחוז ירושלים, ניצב יוסי פריינטי, שהודיע לפני מספר ימים במפתיע על פרישתו מתפקידו "מסיבות אישיות".

קודם לכן פרשו מתפקידם: מפקד מחוז המרכז, ניצב ברונו שטיין, שהחלטתו הגיעה כמה שעות לאחר שפורסמו תמונות בהם הוא נראה חוגג עם עו"ד רונאל פישר החשוד בפלילים. קודם לכן עזבו מפקד מחוז ירושלים לשעבר, ניצב ניסו שחם בשל חשדות חמורים. כך גם מפקד לה"ב 433, ניצב מנשה ארביב, שנחשד בקבלת טובות הנאה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר