למרות ההבטחה: שטר ה-50 זויף

למרות הבטחות בנק ישראל ששטר ה-50 שקל החדש לא יזויף, הצליחו קבוצת זייפנים לזייף את השטר. הקופאית הערנית הצליחה לזהות את הזיוף והזעיקה את המשטרה (חדשות, משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שטר החמישים החדש (צילום: בנק ישראל)

לפני כחודשיים הושק שטר החמישים שקל החדש ובבנק ישראל הבטיחו כי יהיה קשה במיוחד לזייפו. אלא שקבוצת זייפנים מהצפון חשבו אחרת והצליחו לזייפו.

ביום שישי האחרון זיהתה קופאית ערנית במאפיית "פת הגליל" בקריית שמונה כי שטר חמישים שהוגש על ידי לקוח הוא מזויף.

לדברי אנשי המאפייה, ה"לקוח" קנה שלוש לחמניות בלבד כדי לקבל את העודף. "אתה נותן 50 ומקבל הרבה עודף. ביום שישי יש הרבה לקוחות ותנועה וזה הזמן לעשות שטיקים עלינו. לא האמנו אבל הנוכלים הם זריזים יותר מכולם - הקופאית הייתה מאוד ערנית, היא הסתכלה על השטר והוא נראה לה לא טוב" אמר בעל המאפייה.

השטר המזויף אמנם נראה דומה לשטר המקורי, אך הוא עשוי מנייר דק יותר, אין בו חותמת מים וההדפסה מעט מטושטשת.
לדברי בעל המאפייה, באותו היום הם קיבלו שטר מזויף אחר, אך בפעם השנייה כבר עלו על התרמית.

המנהל הזעיק את המשטרה שעצרה את החשוד, תושב הגליל, שטען כי קיבל בעצמו את השטר כעודף. הוא שוחרר בתנאים מגבילים והשטרות נשלחו למעבדה, שם ינסו להתחקות אחר מקור הזיוף.

סרטון ההסברה של בנק ישראל לסדרת השטרות החדשים

בבנק ישראל אמרו בתגובה כי "השטרות החדשים מכילים סימני בטחון בסטנדרטים בינלאומיים מהרמה הגבוהה ביותר והם קשים ביותר לזיוף. בעת הנפקת שטר חדש, גורמים פליליים עשויים לנצל את חוסר ההיכרות של הציבור עם סימני הביטחון ולהטעות את הציבור באמצעות הפצת צילומים וזיופים ברמה נמוכה, אשר אינם כוללים סימני ביטחון".

בבנק הוסיפו כי "חשוב מאוד שהציבור יכיר את סימני הביטחון באמצעות המידע הרב הקיים, אותו ניתן למצוא באתר האינטרנט של הבנק, בחומרים המודפסים ובאפליקציה הייעודית למכשירי הסלולר. הפצת צילומי השטרות מהווה עבירה פלילית שהעונש בגינה יכול להגיע עד לשבע שנות מאסר. על מי שנתקל בצילומים שכאלה לפנות לתחנת המשטרה הקרובה להגשת תלונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר