"המהנדס של העולם התחתון" נעצר

היחידה המרכזית במשטרת מרחב לכיש עצרה את אדי מכלוף, הנחשב ל"מהנדס המטענים של העולם התחתון בארץ". המשטרה: "נמנע אסון גדול". כך התנהל המעקב • צפו (משטרה, ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(וידאו: בראל אפרים - ynet, שאטרסטוק)

היחידה המרכזית של משטרת מרחב לכיש התירה היום (חמישי) לפרסום כי לפני שבוע נעצר אדי מכלוף (38), הנחשב ל"מהנדס המטענים של העולם התחתון בארץ", בזמן שניסה להחביא מטען נפץ רב עוצמה שהיה מיועד למכירה ולאחר מכן לחיסול חשבונות.

מכלוף, שרכש את הידע בטיפול בחומרי נפץ בעת שירותו הצבאי בחטיבת גולני, חשוד שייצר עשרות מטענים לעולם התחתון. על פי החשד, את הרכיבים השיג מציוד שנגנב מצה"ל. במשטרה חושדים כי הוא גם ייצר את המטענים ששימשו לחיסולים שונים באשקלון לאורך השנה האחרונה.

חקירת המשטרה החלה בעקבות החיסול באשדוד בתחילת נובמבר, כאשר במהלך החקירה, שנוהלה על ידי יחידת התשאול של ימ"ר לכיש, עלה שמו של מכלוף.

לפני שבועיים החל מעקב משטרתי אחר מכלוף, במהלכו הוא תועד מגיע לפארק הלאומי באשקלון ברכבו הפרטי יחד עם אשתו ובנו הקטן בן השנה ומטמין חפץ שהביא איתו במכונית.

השוטרים עצרו אותו במקום, והתברר שמדובר במטען נפץ רב עוצמה במשקל שני קילוגרם שהורכב מארבע לבנות חבלה, נפץ, שלט להפעלה מרחוק ומערכת חשמלית.

על פי המשטרה, המטען יועד להימכר לארגון פשיעה באשדוד תמורת 30 אלף שקל. בשלב זה הוחלט להפעיל סוכנת סמויה, סטודנטית בת 24, והיא יצרה קשר עם שלושה גברים שהמתינו למטען - אבי זהבי, עוזי זוהר ואנדריי וואבו - כולם מוכרים למשטרה כחברים בארגון של משפחת לביא השייך לארגון של דומרני.

הסוכנת העבירה לגברים מטען דמה במפגש בתחנת דלק בכניסה לאשדוד. לאחר ששלושת החשודים בלעו את הפיתיון יצאו הבלשים שהתחבאו במקום במטרה לעצור אותם. החשודים ניסו להימלט בנהיגה, פגעו בניידות המשטרה ופצעו שני שוטרים. בתום מרדף נעצרו שניים מהם ואחד נמלט.

הסוכנת סיפרה על רגעי הדרמה: "היו חששות שבאותו רגע אני איחשף, אבל רק דבר אחד עמד לנגד עיניי - לתפוס את החשודים".

מחר יוגשו כתבי אישום נגד כל המעורבים בפרשה. מפקד ימ"ר לכיש, סגן ניצב יגאל קלימיאן, אמר: "סיכלנו פיגוע פלילי ומנענו פגיעה בחיי אדם. מדובר במבצע מורכב ורגיש מאוד במסגרת המלחמה בפשיעה".

מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יורם הלוי: "עצרנו את העבריינים עם מטעני החבלה וחומרי הנפץ דקות ספורות לפני התרחשות אירוע ולפני פגיעה נוספת בחיי אדם חפים מפשע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר