חרדי זייף מסמכים בכדי להיפטר ממסים על יבוא רכב

גבר חרדי בן 52, אזרח שוויץ המתגורר בירושלים, נעצר בחשד שזייף את מסמך היציאות והכניסות שלו מהארץ וכן כרטיסי טיסה, בכדי לקבל פטור ממס על יבוא רכב (פלילים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(שאטרסטוק)

אדם חרדי בן 52 מירושלים, חשוד שזייף מסמכים בכדי לחמוק מתשלום מסים בסך של 90 אלף שקל. הוא נעצר בסוף השבוע שעבר ושוחרר בערבות בבית משפט השלום בחיפה.

הגבר, הינו סטודנט זר, המתגורר בשוויץ. החוק קובע כי סטונדט זר זכאי לפטור ממס על ייבוא רכב, אך זאת בתנאי ששהה לפחות 3 חודשים בשנה בחו"ל.

במהלך ביקורת שערך מכס ירושלים לאיתור רכבים שיובאו על ידי אזרחי חו"ל, נמצא רכב מסוג פולסווגן שארן, שהחשוד ייבא לארץ וקיבל עליו פטור ממס.

במהלך הביקורת התבקש החשוד, להמציא מסמכים המאמתים את שהייתו בחו"ל לתקופה שמעל שלושה חודשים, אך מבדיקת המסמכים על ידי היחידה המיוחדת במכס ירושלים, עלה החשד כי טופס משרד הפנים המציג את פירוט הכניסות והיציאות שלו מישראל וכן כרטיסי הטיסה המוכיחים, לכאורה, כי החשוד שהה מחוץ לישראל יותר משלושה חודשים - זויפו.

הוא הועבר לחקירה ביחידה המיוחדת במכס חיפה, והודה כי זייף את המסמכים, בעזרת אחיו המתגורר בחו"ל. הוא שלח אליו את הטופס המקורי של משרד הפנים עם פירוט הכניסות והיציאות שלו מישראל והאח ביצע באמצעות תוכנת מחשב שינויים בנתוני הטיסות, כמו גם זייף כרטיסי טיסה לחיזוק טענותיו, כך שהמייבא יעמוד בתנאי הזכאות ליבוא רכב בפטור ממסים.

לאחר שהחשוד קיבל את המסמכים המזויפים מאחיו, הוא הציג אותם לפקידי המכס כמקוריים ונהנה מהטבת המס.

כאמור, הוא נעצר וחשוד בעבירות של מרמה, זיוף והצגת מצג שווא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר