גזר הדין: 3 שנות מאסר לאיש העסקים ג'קי בן זקן

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר את דינו של איש העסקים ג'קי בן זקן ושלח אותו לשלוש שנות מאסר לאחר שהורשע לפני כחודשיים בפרשת הרצת מניות בחברת מנופים שהייתה בבעלותו (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ג'קי בן זקן. ארכיון (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (ראשון) את דינו של איש העסקים ג'קי בן זקן ושלח אותו לשלוש שנות מאסר לאחר שהורשע לפני כחודשיים בפרשת הרצת מניות בחברת מנופים שהייתה בעבר בבעלותו.

במקביל השופט גזר גם את דינו של איתן אלדר ושלח אותו גם כן לשלוש שנות מאסר.

במסגרת הפרשה הואשמו בן זקן, אלדר וקולנברנר, בהרצת מניות מנופים במהלך נובמבר 2010, וזאת כדי שתיכנס למדד ת"א 100. הפרקליטות ייחסה לשלושה בכתב האישום עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, 8 עבירות של השפעה בדרכי תרמית על תנודות שער ני"ע וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. העונש המקסימלי על הרצת מניות הוא 5 שנות מאסר, ועל קשירת קשר לביצוע פשע 7 שנות מאסר.

השופט דוד רוזן אמר בהקראת גזר הדין: "יש בעבירות שביצעו הנאשמים כדי לפגוע באמון הציבור. פעילות כמותה של הנאשמים בתיק זה יש בה כדי לשבש פעילות השוק. למדד ת"א 100 השפעה מרכזית ומכרעת על התנהלות שוק ההון, הנאשמים פגעו בפעילותם במוסדות ציבור כמו קרנות פנסיה".

עוד כתב השופט כי "מדובר בפגיעה נרחבת ונמשכת. הנאשמים פעלו בצורה יזומה מתואמת ומתוכננת והשקיעו לטובת קידום. מעיניהם של הנאשמים היה בצע כסף. בן זקן היה בעל המאה".

בגזר הדין קיבל השופט את עמדת הפרקליטות שדרשה להטיל על בן זקן בין שלוש לחמש שנות מאסר בפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר