פרסום ראשון

הקצין הבודק סיים את בדיקת המעצר של פליישמן

הקצין הבודק שמונה על-ידי המשטרה כדי לבחון את הפרשה האיומה של מעצר יוסף פליישמן, ללא סיבה - והשלכתו לרחוב, סיים את עבודתו; הממצאים הועברו למפקד המחוז (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
יוסף פליישמן, ביציאה מבית החולים (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: שלושה שבועות אחרי - הקצין הבודק שמונה על-ידי המשטרה כדי לבחון את הפרשה האיומה של מעצר הקשיש החולה יוסף פליישמן, ללא סיבה - והשלכתו לרחוב, סיים את עבודתו, כך נודע ל'כיכר השבת'.

הממצאים שעלו מהבדיקה הועברו למפקד מחוז ירושלים ובקרוב המשטרה צפויה לפרסם את ממצאי הבדיקה.

ממשטרת ישראל נמסר: "בהתאם להחלטת מפקד המחוז, מונה קצין בודק (קבו"ד) על מנת לבחון את כלל ההיבטים הנוגעים להתנהלות המשטרתית באירוע. בדיקת הקבו"ד הסתיימה וממצאיה הועברו לפיקוד המחוז לבחינה וטיפול בהתאם".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', במחלקה לחקירות שוטרים עדיין מתלבטים האם לחקור את פרשת המעצר, והנושא נמצא בבחינה אצל פרקליט במחלקה.

כזכור, פליישמן, אדם מבוגר וחולה, נעצר במהלך הלילה על ידי שוטרי מחוז ירושלים, כשהוא מוצא מביתו יחף ולא לבוש כיאות, למרות הקור הירושלמי העז, כשהוא מתחנן בפני השוטרים לנעול את נעליו ומקונן שאינו יכול ללכת.

לאחר שבתחנת המשטרה התברר כי מדובר במעצר שווא, הושלך פליישמן לרחוב, אך בעוד פליישמן נעדר במשך שעות והיה חשש לחייו - עד שנמצא מוטל ביער במצב קשה - במשטרה טענו כי "הוא עדיין חשוד בעבירה פלילית, זה הוא, אנחנו יודעים שזה הוא".

ל'כיכר השבת' נודע כי כבר בזמן שהמשטרה מסרה את הגרסה הזו לאירוע, הם ידעו שהיתה טעות בזיהוי ומעצרו היה לשווא, אך בחרו שלא לומר את האמת.

כש'כיכר השבת' שאל - מה העבירה בגינה הוא חשוד?, השיבו במשטרה: "זה לא משנה, כשהוא שוחרר הוא ידע שהוא דרוש חקירה ובגלל זה הוא נעלם". בהמשך, ובצל הסערה הציבורית שהתעוררה, שינתה המשטרה את גרסתה ומסרה כך: "בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה על איומים, השוטרים הגיעו לכתובת שמסר להם המתלונן. שם הם פגשו באדם שסירב להזדהות כנדרש, ולכן נאלצו לעכבו ומשסירב לשתף פעולה הובא לתחנת המשטרה.

"לאחר פעולות זיהוי שבוצעו בתחנת המשטרה התברר כי לא מדובר בחשוד הדרוש לחקירה בגין האיומים, לכן האיש שוחרר לדרכו מיד. בהמשך היום התקבל דיווח כי האיש נעדר והמשטרה החלה בביצוע מגוון פעולות עד שאותר. לצד האמור, בכוונתנו לבדוק את המקרה ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

פליישמן אושפז בבית החולים בירושלים, וזכה לביקור של הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, סגן השר מאיר פרוש, ח"כ יצחק פינדרוס, ורבים אחרים, כאשר במקביל עם ישראל התגייס לשפץ את ביתו ולסייע לו לשקם ולו במעט את חייו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר