שינוי תפיסה במשטרה?

תקדים: מפגיני 'הפלג' מחו – והשוטרים לא התעמתו

חברי 'הפלג הירושלמי' חסמו את כביש 4 באזור בני ברק, ובשונה מהרגיל, השוטרים הונחו שלא להתערב ולהיכנס עימם לעימות. התוצאה: פיזור שקט לאחר שעתיים וחצי (אקטואליה)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ה' באדר ב' תשפ"ב | 08.03.22
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפגנת חברי 'הפלג הירושלמי' שהתקיימה היום (שלישי) באזור המרכז, בכביש 4 סמוך לבני ברק, הייתה חריגה מההפגנות הרגילות שאנו רגילים לראות בישראל, כולל זו שהייתה בתחילת השבוע בכניסה לירושלים: המפגינים מחו - והשוטרים עמדו מהצד, ולא ניסו לפזר את המפגינים.

ל'כיכר השבת' נודע כי לשוטרים שהוצבו במקום ניתנה הנחיה שלא להגיב לזעם המפגינים, להוציא מקרים בהם חלק מן המוחים צעקו על השוטרים, וגם אז התגובה הייתה מידתית.

הסיבה לכך הייתה היערכות במחוז דן במשטרה להפגנה, בליווי הידיעה מן העבר שחיכוך עם המפגינים לא מוביל לפיזורם ולהשיב את התנועה לסדרה התקין. בנוסף, במשטרה לא רצו לתת לתמונות מירושלים מתחילת השבוע לשוב גם הערב, ולכן החליטו שלא לפנות את ההפגנה בכוח.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לכן הציבה המשטרה שוטרים, הסיטה כלי רכב לכבישים חלופיים, ואפשרה למפגינים לנהל את ההפגנה כפי שתכננו, מתוך הבנה שלאחר כשעתיים הפינוי יהיה מאליו, וכך אכן קרה: לאחר שעתיים וחצי ניתנה ההוראה של "ויחזור לתלמודו", ותנועת הרכבים החלה לזרום.

עם זאת, לטעת 'הפלג הירושלמי' התרחש אירוע חריג בשולי ההפגנה, במסגרתו שני בחורי ישיבה נפצעו - אחד עם שבר בידו, והשני אושפז עם חשש לפגיעה מוחית לאחר שנדרס ע"י פרש משטרה. בנוסף, לדברי המשטרה, שוטר נפצע קל במהלך ההפגנה ופונה לקבלת טיפול רפואי.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר