בחירות 2013

יעקב אדרי ודליה איציק פורשים מהחיים הפוליטיים

לאחר 20 שנה בחיים הפוליטיים, הודיעה ח"כ דליה איציק על פרישה ואי התמודדות בבחירות הקרובות. לדבריה, "לצערי בשל טונות אגו המרכז והשמאל מפוררים והיכולת להשפיע בעיתוי הזה קטנה ולכן אני לוקחת פסק זמן". מוקדם יותר הודיע גם ח"כ יעקב אדרי על פרישה מהפוליטיקה (חדשות, פוליטי)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
פורשים. איציק ואדרי (צילומים: פלאש 90)

לאחר 20 שנה במערכת הפוליטית, דליה איציק, שכיהנה בין היתר כיו"ר הכנסת וממלאת מקום נשיא המדינה, הודיעה הבוקר (רביעי) על פרישה מהחיים הפוליטיים.

בשיחה עם אתר Ynet אמרה דליה איציק כי "לצערי בשל טונות אגו המרכז והשמאל מפוררים והיכולת להשפיע בעיתוי הזה קטנה ולכן אני לוקחת פסק זמן".

"אני לוקחת פסק זמן מהחיים הציבוריים, אני לא עוזבת אותם, אני אהיה לידם", הוסיפה איציק. "לצערי הרב בחודשים האחרונים ניסיתי בעמל רב ובמאמצים גדולים לחבר ולאחד את הכוחות. חשבתי שבעת הזו אהוד אולמרט היחיד שתחת כנפיו אפשר היה להוביל את מדינת ישראל לאותם מקומות שחשוב שהיא תגיע אליהם".

דליה איציק הוסיפה ואמרה כי "הפעילות הפרלמנטרית בכנסת הייתה חשובה לי. היה לי כבוד גדול למלא תפקידים בכירים בישראל. אני אוהבת את המדינה, היא חשובה לי, ואמשיך לעקוב מקרוב אחר העניינים".

בשנת 1992 נבחרה איציק לראשונה לכנסת במפלגת 'העבודה', ומאז כיהנה בכנסת. בין תפקידיה, שרה לאיכות הסביבה, שרת התמ"ת ושרת התקשורת. בשנת 2005 הצטרפה ל'קדימה' ומונתה לכהן כיו"ר הכנסת הייתה לאישה הראשונה בתפקיד. בהמשך, כיהנה כממלאת מקום נשיא המדינה משה קצב בעקבות חקירתו.

מלבד איציק, גם ח"כ יעקב אדרי, חברה לסיעה, הודיע הבוקר על החלטתו לפרוש מהחיים הפוליטיים. אדרי העביר את הודעתו ליו"ר המפלגה שאול מופז, והבהיר כי החלטתו לא קשורה למצב המפלגה בסקרים.

"החלטתי לפרוש מהחיים הציבוריים אחרי מילוי שורה של תפקידים ציבוריים, בהם שר הבריאות, שר הקליטה, השר לפיתוח הנגב והגליל והשר המתאם בין הממשלה לכנסת", מסר יעקב אדרי.

לדבריו, "הרגשתי תחושת מיצוי והחלטתי לפרוש מהכנסת. קדימה אכן מצויה במצב קשה בסקרים אולם החלטתי אינה קשורה לזה. כבר לפני חודש בשיחותיי עם ראש המפלגה, הודעתי לו שאין לי כוונות להמשיך לכנסת הבאה".

יצויין כי ח"כ רוני בר און, יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, צפוי להודיע במהלך היום כי הוא פורש מהחיים הפוליטיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר