לפיד ישאר באופוזיציה?

אריה דרעי: נתניהו רוצה את החרדים בקואליציה

מנהיג ש"ס אריה דרעי, מעריך בתום סבב השיחות הראשון עם צוות המשא ומתן של הליכוד ביתנו, כי ראש הממשלה מעוניין בנוכחות של הסיעות החרדיות בקואליציה, לדבריו, גם רבני הבית היהודי יסכימו לבסוף שלא ניתן לשבת בקואליציה אחת יחד עם יאיר לפיד, מה שיגרום לו להישאר בחוץ (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגישה בין ש"ס לליכוד, היום (צילום: ניצן דרור- ynet)

המגעים להקמת גוש חוסם בין ש"ס - הבית היהודי אליו תצורף גם יהדות התורה מתחממים, והערב (ראשון), רומז דרעי כי גם רבני 'הבית היהודי' יסכימו בקרוב כי לא ניתן לשבת בקואליציה יחד עם יאיר לפיד, מה שמחזק את הגוש אותו רוקמים בש"ס ובבית היהודי.

בסיום הפגישה עם צוות המשא ומתן של 'הליכוד ביתנו' אמר אריה דרעי: "החלפנו דעות, התווכחנו, הסכמנו וסיכמנו בסוף לקיים עוד פגישות".

"אני מתרשם שראש הממשלה שקיבל את התפקיד להרכיב את הקואליצייה רוצה מאוד שאנחנו נהיה בקואליציה, כך גם מהשיחות אתו, וגם מתפרש מהנושאים ונותנים מטעמו, אבל יש הבדל בין רצון טוב לבין בפועל, כיוון שהבעיות הן גדולות".

"לצערי יאיר לפיד מעמיד עמדות שהמשמעות שלהם היא אחת ויחידה, קשה לומר את זה, ממשלה בלי ש"ס ובלי חרדים, ומי שמציב עמדות של שחור לבן בלי שום חבל של פשרה, המשמעות שלו היא דבר אחד - הוא רוצה ממשלה בלי חרדים".

ל'כיכר השבת' נודע כי בימים האחרונים מתחממים המגעים בין ש״ס - הבית היהודי - ויהדות התורה בעיקר באמצעות רבני מפלגת הבית היהודי.

בעקבות המגעים גדלים הסיכויים כי ניתן יהיה בסופו של דבר להגיע להבנות שיפתרו את בעיית הגיוס, אם יבשילו הבנות אלו לכלל מעשה, המשמעות המיידית היא שמפלגתו של לפיד תמצא את עצמה מחוץ לקואליציה או שתיאלץ להתפשר משמעותית בכל נושא השוויון בנטל אשר היה הדגל המרכזי במערכת הבחירות, מה שלא סביר שיקרה.

בדבריו היום, רמז דרעי בזהירות על התקדמות צפויה בשיחות החשאיות עם הבית היהודי ואמר: "לדעתי, עוד כמה ימים יתברר שגם הבית היהודי לא יוכלו לחיות עם הדבר הזה, לוקח קצת זמן אבל עוד כמה ימים כשהם ילמדו את זה לעומק והרבנים שלהם יבינו מה המשמעות של זה , גם הם יבינו את זה שאי אפשר לחיות עם זה".

יאיר לפיד בחוץ?

בתוך כך, גם במפלגתו של יאיר לפיד מתחילים להעריך כי התנאים שהציבו לבנימין נתניהו לא יתקבלו, ראש המפלגה יאיר לפיד כבר מפזר איומים, בשיחות סגורות אומר לפיד כי הוא בכלל לא בטוח שישב בקואליציה ויתכן שיהיה יו"ר האפוזיציה כשלאחר מכן הוא יתמודד על ראשות הממשלה ויפיל את נתניהו.

בחדשות 2 צוטט הערב לפיד אומר בשיחות סגורות: "לא בטוח שאהיה בקאוליציה. אני יכול להיות יושב ראש האופוזיציה". לפיד המשיך והסביר, "נתניהו יטיל גזירות כלכליות קשות על הציבור, ואני אוכל להחליף אותו בתוך שנה וחצי, כך חושבים גם היועצים שלי".

בתוך כך דווח הערב, כי ח"כ אורי אריאל (הבית היהודי) עובד בימין אלו על נסיון תיווך בין ש"ס ל'הבית היהודי' בכדי להגיע להסכמות באשר לגזירות הגיוס על עולם התורה החדרי.

תמונות: יעקב כהן- מטה ההסברה של ש"ס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר