שר הדתות יעקב מרגי: רבני ערים עושים דין לעצמם

בתגובה לשאלה של ח"כ עליזה לביא מיש עתיד, שעסקה בנושא הדרת נשים בבתי עלמין אמר שר הדתות הנוכחי יעקב מרגי: "מספר רבני ערים עושים דין לעצמם. אין עניין להדיר נשים מבתי-עלמין". מרגי, אף קרא לח"כ לביא להילחם במקרים של הדרת נשים בבתי העלמין: "זה התפקיד שלך, ושלי ושל כולנו" (פוליטי)

יוסף פאר | כיכר השבת |
השר מרגי (צילום: פלאש 90)

שר הדתות ח"כ יעקב מרגי אומר היום, כי מספר רבני ערים "עושים דין לעצמם" בכל הקשור להדרת נשים בבתי עלמין.

דבריו של השר מרגי הגיעו בעקבות שאלה של חברת הכנסת עליזה לביא מ'יש עתיד' בנושא הדרת נשים בבתי העלמין. מדבריה של לביא: "לאחרונה שמענו על מקרה בו בבית העלמין של קריית גת נתלו שלטים המורים לנשים להשתמש בברזיות מים נפרדות מאלו של הגברים מטעמי צניעות".

"מקרה זה מתווסף למקרים עליהם שמענו בעבר, בהם מונהג בבתי העלמין תקנון צניעות מחמיר במסגרתו לא מתאפשר לנשים להספיד את יקיריהן, כשלעתים הן נתקלות ביחס משפיל ומבזה מצד נציגי החברה קדישא".

לפי ח"כ לביא: "המציאות כיום בה החברה קדישא מנהלת את בתי הקברות כממלכה פרטית ללא פיקוח ומעקב המניחים את הדעת, היא מציאות בעייתית ביותר שלא ניתן להשלים עם קיומה".

"אמנם במקרה המדובר בקריית גת, הורה המשרד לשירותי דת להסיר את שלטי ההפרדה, אך אני תמהה האם לא מן הראוי להוציא הנחיות ברורות בנושא, והאם לא ראוי שהמשרד לשרותי דת יגביר את הפיקוח על התנהלות החברה קדישא, על מנת למנוע ממקרים אלה להשנות בעתיד, ועל מנת שכלל אזרחי ישראל המבקשים לקבור את יקיריהן, יוכלו לעשות זאת כראות עיניהם".

בתגובה לשאלה של ח"כ לביא אמר השר מרגי כי הוא אינו מתכחש למצב שתואר על ידי ח"כ לביא, מדבריו: "מספר רבני ערים שעושים דין לעצמם, אנחנו מודעים, אני לא מתחמק, לא שם את זה מאחורי גבי".

מרגי, אף קרא לח"כ לביא להילחם במקרים של הדרת נשים בבתי העלמין: "זה התפקיד שלך, ושלי ושל כולנו לעמוד מקרוב כדי שהציבור לא ייפגע. אין עניין להדיר את הנשים מבתי-העלמין" אמר השר מרגי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר