"הציונות הדתית לוקחת כיוון חדש"

מוזס: תמכנו וסייענו לציונות הדתית, חרם? זו לא דרכינו

ח"כ מנחם אליעזר מוזס הגיב היום למכתבו של יו"ר מועצת יש"ע לשעבר דני דיין ואמר כי ח"כי ונציגי 'יהדות התורה' כיבדו מאז ומתמיד את ההתיישבות "אמשיך לכבד בלבבי" כתב מוזס שביקר את חבירת בנט ללפיד בגוש המחרים את החרדים "מצטער לגלות בדרך הקשה את הכיוון החדש שלוקחת הציונות הדתית" (פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ מנחם אליעזר מוזס (צילום: פלאש 90)

ח"כ מנחם אליעזר מוזס עונה לדני דיין: "תמכנו וסייענו לציונות הדתית. החרמה או נידוי לא הייתה דרכינו".

במכתב תגובה למכתבו של יו"ר מועצת יש"ע בעבר דני דיין כתב ח"כ מנחם אליעזר מוזס: "במשך שנות פעילותי האחרונות, תמכתי ואהדתי את ציבור המתיישבים ביהודה ושומרון, סיירתי אצלכם. ביקרתי בגבעות השומרון ובערי יהודה מתוך תחושת הזדהות ומתוך רצון לחזק את ידי אחינו המתיישבים בארץ ישראל"

עוד כותב מוזס: "חברתי לעצומות וליוזמות חקיקה. נעניתי לבקשות להעלות על סדר יומה של הכנסת סוגיות החשובות לצבור המתיישבים. הרגשתי שותף. ללא שיקולים פוליטיים וללא שיקולי רווח והפסד. פשוט, בדרכי שלי, הייתי שם כדי לתמוך. באופן כנה ואמיתי".

מוזס מיצר על החבירה של מנהיג הבית היהודי ח"כ נפתלי בנט לגוש שדורש ממשלה ללא החרדים: "הפוליטיקה לצערי, חזקה מכל מציאות. לתדהמתי נוכחתי כי במסגרת הדיונים על הרכבת הממשלה, הותר הרסן והותרה רצועת ההסתה. המפלגות ומייצגי הציבור החרדי הפכו "מוקצה" ויחסי החום ביננו לבינם התבררו כפושרים וחד צדדיים" כותב מוזס לדיין

"פתאום, אין שותפות. בהינף תאוות שילטון התגלו הדפיקות על הלשכות, ככדאיים לצד אחד".

מוזס לא בורח מהאמירה לפיה היו ממשלות בהן החרדים ישבו ללא המפלגות הציוניות דתיות: "אינני תמים. עיון בהיסטוריית הממשלות בישראל מצביע על שנים בהם יהדות התורה הייתה שותפה לממשלה בעוד הציונות הדתית ישבה באופוזיציה. למרות זאת, הרגשנו שותפות! תמכנו! סייענו! בכל תפקיד שהוחזק על ידי מפלגתנו" כותב מוזס.

"צר לי על כי זו הדרך שנבחרה, ואני מצטער לגלות בדרך הקשה את הכיוון החדש שלוקחת הציונות הדתית. החרמה או נידוי לא הייתה דרכנו. כחסיד ויז'ניץ אמון אני על תורת "אהבת ישראל" ובליבי אהבה וחמלה כלפי כל יהודי באשר הוא. תמיד כיבדתי את תלמידי ישיבות ההסדר, תמיד כיבדתי והערכתי את ציבור המתיישבים בכל מקום בארץ ישראל. אמשיך ואכבד אותם בלבבי" על החתום ח"כ מנחם אליעזר מוזס.

כזכור, אמש כתב דיין למוזס: "לצערי, אני רואה בימים אלה אנשים היודעים היטב את פעלכם - גומלים לך ולסיעתך רעה תחת טובה. לא רק עוול יש בהתנהגותם, אלא גם איוולת. אני לא הצבעתי עבור "הבית היהודי" ואינני רשאי לדבר בשם מנהיגיו או בשם מצביעיו. בוודאי שאיני יכול לדבר בשם הציונות הדתית, שאיני נמנה עליה אף שאני בין אוהביה. אינני מתיימר לדבר גם בשם ההתיישבות כולה. רק בשמי שלי אני מבקש לומר לך שאני מתבייש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר