פרסום ראשון

רבני הבית היהודי: "לפתוח במשא ומתן עם החרדים"

רבה של השומרון הרב אליקים לבנון והרב שמואל אליהו רבה של צפת, יוצאים הבוקר בקריאה פומבית לראשי 'הבית היהודי' לפתוח במשא ומתן מיידי עם המפלגות החרדיות: "מודאגים מהתנהלות של נתק מול המפלגות החרדיות במשא ומתן הקואליציוני" (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב שמואל אליהו (צילום: פלאש 90)

שניים מחשובי רבני הציונות הדתית, רבה של שומרון הרב אליקים לבנון והרב שמואל אליהו רבה של צפת, יוצאים הבוקר (שני) בקריאה פומבית לראשי 'הבית היהודי' לפתוח במשא ומתן מיידי עם המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה.

הרבנים אליהו ולבנון נחשבים לרבניה של מפלגת הבית היהודי.

במכתב שמופנה אל ראשי מפלגת "הבית היהודי" נכתב בין היתר: "הננו באים להביע בפניכם את דאגתנו ממהלך המשא ומתן הקואליציוני, מהתנהלות של נתק, מול המפלגות החרדיות. עם כל הפער שיש בדיעות ובמעשים, אחרי הכל, הננו כולנו, אנו והם כאחד, תומכי תורה ומצוותיה.

"הננו פונים אליכם בקריאה ברורה: פתחו במו"מ מיידי עם המפלגות החרדיות!, אנו ערים לביטויים הקשים והעולבים היוצאים מפיותיהם של חברי הכנסת של המפלגות הללו.

"אך בענין זה, אנו צריכים לנהוג כ"נעלבים ואינם עולבים". אין ענין לנהוג "מידה כנגד מידה". יש לראות את תועלת כבוד התורה, ומתוך כך גם כבוד ארץ ישראל.

"כיצד נחנך את ילדינו לאהבת ישראל, אם ראשי מפלגתנו נוהגים באופן שונה?!, דברינו יוצאים מהלב, הננו מאמינים שיכנסו ללבבות".

ספק גדול אם המכתב יועיל במשהו, שכן הוא נשלח בסופו של משא ומתן קואליציוני, רגע לפני הקמת ממשלה חדשה ללא המפלגות החרדיות.

גורמים ב'יהדות התורה אמרו בתגובה' "הציונות הדתית מנסה לטהר את שמה בציבור החרדי ולהראות כאילו פניה לאחדות, אבל אם באמת זה היה רצונה - המכתב היה מתפרסם כבר לפני מספר שבועות ולא עכשיו, ערב הקמת ממשלה שמתכוונת להחריב את עולם התורה".

בבית היהודי העדיפו שלא להתייחס למכתב.

לפני כחודש נפגשו הרב לבנון ודרעי לשיחה ארוכה, "באווירה טובה", שעד כה לא ידוע תוכנה. לפי הידוע, הרב לבנון הציג טענות שונות בפני דרעי וזה השיב עליהן לשביעות רצונו.

כזכור, לאחרונה, תקף הרב שמואל אליהו את ש"ס ואמר כי הוא נגד המפלגה אליה חזר לאחרונה אריה דרעי, "אנחנו לא נגד החרדים. אנחנו רק נגד מי שמכר אותנו בהסכמי אוסלו. צריך לדעת שלא כל החרדים עשויים מעור אחד, צריך לחבק בחום את אגודת ישראל ולצרף אותה לממשלה" עקץ הרב אליהו את ש"ס כשקרא לצירופה של אגודת ישראל לממשלה בעוד שלכיוונה של ש"ס לא הביע אמפתיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר