גוש שלום נגד הממשלה החדשה: "לפיד גרם לממשלת המתנחלים"

בארגוני השלום תוקפים בחריפות את ממשלת הימין החדשה, ואומרים כי יאיר לפיד הוא האשם המרכזי בהקמת הממשלה החדשה: "עיקר האחריות מוטלת על כתפי לפיד" פעיל שמאל נוסף אמר: "במקום לבחור בחרדים שדרישותיהם התקציביות אינן גבוהות במיוחד בחר לפיד "למכור" את המדינה לימין הקיצוני ולמתנחלים" (חדשות, פוליטי)

ישראל כהן | כיכר השבת |
לפיד, מכר את המדינה למתנחלים? (צילום: פלאש 90)

ארגוני השמאל כועסים: לפיד נכנע לימין הקיצוני.

ארגוני השמאל הישראלי ביניהם 'גוש שלום' טוענים הערב לאחר השבעת הממשלה כי יו״ר יש עתיד יאיר לפיד הקים ממשלת ימין קיצוני בשליטת המתנחלים.

לדברי ראשי הארגון, "הוקמה היום במדינת ישראל ממשלה ימנית קיצונית, ממשלה אשר בה המתנחלים ובעלי בריתה אוחזים בכל נקודות המפתח: שר השיכון יבנה בהתנחלויות, שר התעשיה יקים בהן תעשיות, ויו"ר ועדת הכספים יזרים להן כספים בשפע, ושר הביטחון – הדיקטטור הצבאי השולט בשטחים הכבושים – מתנגד לכל צעד לעבר הפלסטינים, ולו קטן וסמלי".

"ממשלה שבה יש שרה הממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים וצוות שרים שלם לנושא זה, אך משא ומתן לא תוכל לנהל" נאמר בהודעת הארגון.

בארגון השמאל בוחרים לתקוף חזיתית את לפיד ואומרים כי "עיקר האחריות להקמת הממשלה הזאת, ממשלה רעה ומזיקה ומסוכנת לעתיד ישראל, אינה מוטלת על נתניהו וגם לא על בנט. עיקר האחריות מוטלת על כתפיו של יאיר לפיד, האיש שנחל ניצחון גדול בבחירות ומכר אותו בנזיד עדשים, שהנחית מכה קשה על גוש הימין בפוליטיקה הישראלית ובמו ידיו שיקם את הגוש הזה".

"מפלגתו של לפיד זכתה לקולות רבים הרבה יותר מזו של נפתלי בנט, אך הברית ביניהם פעלה כל כולה לטובת בנט וחבריו .לפיד בזבז את הכוח האדיר שנפל לידיו לקידום מטרות שוליות וחסרות חשיבות כגון הקטנת מספר השרים או גיוס החרדים (אשר כלל לא יתממש בפועל) ומטרות שליליות ומזיקות בעליל כגון העלאת אחוז החסימה שתפגע ביצוג הדמוקרטי של מיעוטים בחברה הישראלית".

עוד אמרו בגוש שלום: "למשא ומתן עם הפלסטינים הקדיש לפיד רק מס שפתיים חסר משמעות, וגם על דרישות חילוניות משמעותיות כגון נישואין אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת הוא ויתר ללא קרב. עכשיו הוא מתכונן להיכנס למשרד האוצר ולהפעיל גזרות שיפגעו פגיעה קשה באותו מעמד ביניים שלפיד מתיימר ליצג" אומרים בגוש שלום.

פעילי שמאל נוספים אומרים הערב כי "במקום לבחור בחרדים שדרישותיהם התקציביות אינן גבוהות במיוחד בחר לפיד "למכור" את המדינה לימין הקיצוני ולמתנחלים שיוציאו מהממשלה תקציבים במליארדים על מנת לממן התנחלויות מבודדות ומאחזים נידחים שרק יקשו על מצבה המדיני של ישראל בעולם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר