קלדרון נחרדה מהצעות אי-האמון והקריאה משניות

רות קלדרון נחרדה אתמול מהצעות אי-האמון שהגישו סיעות האופוזיציה נגד הממשלה, ובנאומה במליאה, בחרה להקריא משניות ולחנך את חברי-הכנסת. צפו בנאום (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ הכנסת)

תלמוד הכנסת: חברת-הכנסת רות קלדרון (יש עתיד) ממשיכה בסגנון נאומיה כשהיא מצטטת מספרי הקודש לאורך נאומיה במליאת הכנסת.

אמש (שני) כשעלתה קלדרון לנאום במליאה בעקבות הצעות אי האמון בממשלה, פתחה את דבריה והביעה חרדה וחלחלה לאור ההצעות הללו שלטענתה לוו באמירות בוטות וגסות ובחרה להקריא משניות בניסיון לחנך את חברי-הכנסת.

"זו פעם ראשונה שאני שומעת אי-אמון מבפנים", פתחה קלדרון את נאומה, "ואני מודה שאני רועדת בלענות, כי אני מבינה שהתרבות היא גם לצעוק, וזה קשה לי. אנחנו מדברים על פוליטיקה חדשה, אני רוצה להגיד שאי-אמון זה כלי פוליטי נורא חשוב, נורא יקר בעיניי, אני מאוד מכבדת אותו".

ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) שהתרגל לנאומיה, העיר לה בציניות: "יש עליו במקורות".

קלדרון השיבה לו: "יש עליו במקורות, אני תיכף אספר. אני רוצה להגיד ששבע הצעות אי-אמון ביום עם מילים גסות, ועם עלבונות", ח"כ נסים זאב העיר לקלדרון: "אולי בוטות, זה יותר טוב".

קלדרון השיבה: "אני שמעתי גם גסות, לא מכובדות. בוא, אתה יודע מה, אני רוצה לספר סיפור קצר של שלוש דקות".

אז עברה קלדרון להקריא מן המקורות תןוך שהיא מטבלת את המשניות בהסברים: "אתם זוכרים שמישהו דיבר בנאום הפתיחה שלו על הפסל כאן על הקיר, ואמר שזה ירושלים. אז אני רוצה להציע הצעה אחרת. כתוב במשנה על ראש השנה פרק ב': 'דמות צורות לבנה היו לו לרבן גמליאל בטבלה ובכותל בעלייתו'. זאת אומרת, היה לנו צורות של ירח, ירח מלא, ירח זורח, ירח גורע, כל מיני זמנים של הירח, שבהם מראה את ההדיוטות, 'ואומר: כזה ראית או כזה?', כדי לקדש את החודש היו מביאים עדים, הם היו אומרים אם הם ראו ירח מלא או חסר, בהתחלה או בסוף החודש, ואז היו מקדשים את החודש".

"ביבנה. מה עשו? כשבאו שניים ואמרו: 'ראינוהו שחרית במזרח וערבית במערב'. אמר רבי יוחנן בן נורי: עדי שקר הם. לא יכול להיות שרואים את הירח בשחרית פה ובערבית פה. כשבאו ליבנה קיבלן רבן גמליאל, ועוד באו שניים ואמרו: 'ראינוהו בזמנו ובליל עיבורו לא נראה', ביום ראינו, ולילה קודם לא ראינו, וקיבלן רבן גמליאל. 'אמר רבי דוסא בן הרכינס, עדי שקר הם. היאך מעידים על האשה שהיא ילדה, ולמחר כרסה בין שיניה'. אין חצי הריון, אם היא כבר ילדה, לא יכול להיות שהיא בהיריון", המשיכה קלדרון.

"עכשיו האי-אמון", העירה והמשיכה, "'אמר לו רבי יהושע לרבי דוסא בן הרכינס' - רבי דוסא בן הרכינס אומר: רבן גמליאל, הנשיא, טועה. הוא קיבל עדי שקר. 'אמר לו רבי יהושע: רואה אני את דבריך'. אתה צודק, רבן גמליאל הנשיא קיבל עדי שקר. 'שלח לו רבן גמליאל', הנשיא, 'גוזרני עליך', על רבי יהושע, 'שתבוא אצלי'".

סגן יו"ר הכנסת מאיר שטרית העיר לדבריה: "שתבוא במקלך ובתרמילך ביום כיפור על פי חשבונך".

קלדרון: "בדיוק. במקלך ובמעותיך ביום הכיפורים שחל להיות בחשבונך. אומר הנשיא: אתה עכשיו תוכיח שאתה מקבל את מרותי ותבואו אליי ביום הכיפור עם מקל וכסף, שאסור לטלטל ביום כיפור. 'הלך ומצאו רבי עקיבא מיצר. אמר לו: יש לי ללמוד שכל מה שעשה רבן גמליאל עשוי. שנאמר: 'אלה מועדי השם מקראי קודש אשר תקראו אותם'. כשאתם קוראים אותם, זה נקרא קודש, בין בין בזמנן ובין שלא בזמנן. אין לי מועדות אלא אלו', והם חוזרים ומדברים על זה שאם נבוא להטיל ספק בבית דין אחד אנחנו צריכים להטיל ספק בכל בתי הדין".

קלדרון חזרה למציאות ואמרה: "אי-אמון על ממשלה בת חודש, לפי דעתי, הוא בזבוז של כוח של כלי פוליטי. אני לגמרי מרגישה כחלק מהקואליציה הזאת אחראית, לוקחת מאוד ברצינות את כל הדברים שהעליתם. מאוד אני הייתי רוצה להיות שם בתוך הקואליציה כדי להשפיע שהדברים יהיו יותר טובים. אני מבקשת שגם בזמן אי-אמון נהיה מכובדים, נעשה כבוד למהי כנסת ישראל. תודה".

מאיר שטירת הוסיף לדבריה של קלדרון בחיוך: "אגב, סיומו של הסיפור, אכן הוא בא רבי יהושע במקלו ובתרמילו ביום כיפור על פי חשבונו, ורבן גמליאל יצא לקראתו החוצה, קיבל אותו, עשה לו את הכבוד הגדול, כך שהוא מכבד אותו, ולכן גם הוא לא נפגע גם כשהוא בא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר