גורמים ב'יהדות התורה' הציעו:

אי העלאת אחוז החסימה בתמורה ל"רשת ביטחון"

חוק 'הגברת המשילות' שתציע 'ישראל ביתנו' בשבוע הבא, מעורר חשש במפלגות החרדיות, וזאת מחמת סעיף העלאת אחוז החסימה שבו. ל'כיכר השבת' נודע, כי לאחרונה, הציעו גורמים ביהדות התורה לבכיר בקואליציה הצעה לפיה 'יהדות התורה' תעניק רשת ביטחון לתקציב, בתמורה להסרת סעיף אחוז החסימה (פוליטי)

מליאת הכנסת (צילום: פלאש 90)

חשיפה: גורמים במפלגת 'יהדות התורה' מציעים להעניק רשת ביטחון לתקציב, ובתמורה יוסר הסעיף המעלה את אחוז החסימה בחוק המשילות, ועלול לפגוע קשות במפלגה החרדית.

כזכור, בשבוע הבא תעלה בוועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק לאישור תחת הכותרת "הגברת המשילות". על פי הצעת החוק החדשה יהיה קשה יותר להפיל את הממשלה בהצבעת אי אימון, וכן יוגבל מספר השרים. נקודה נוספת בהצעת החוק תמנע מהמפלגות הקטנות להיכנס לכנסת.

בהצעת החוק נכתב כי "מטרת הצעת חוק יסוד היא למשול ביתר יעילות ולהפחית תמריצים לפיצול יתר ולפילוגים במערכת הפוליטית שלעיתים פוגעים בציבור ששלח את שולחיו לכנסת".

אלא שמתברר, כי אחד הסעיפים המרכזיים בהצעת החוק נחשב לבעייתי במיוחד עבור המפלגה החרדית האשכנזית יהדות התורה.

על פי אותו סעיף, יועלה אחוז החסימה שעומד כיום על 2 אחוזים ויוכפל ל-4 אחוזים, מה שעלול אולי להקשות על המפלגה. מאז החלו הדיבורים על הצעת החוק, שורר חשש גדול בקרב המפלגה החרדית בפרט, ובקרב המפלגות הקטנות בכלל.

רשת בטחון לתקציב - תמורת הסרת סעיף אחוז החסימה

ל'כיכר השבת' נודע, כי בעקבות כך, פנו בתקופה האחרונה גורמים בכירים ביהדות התורה לבכירי הקואליציה וגיששו לגבי הצעת פשרה לפיה המפלגה החרדית תסכים להעניק רשת ביטחון לתקציב וזאת למרות הקיצוצים הקשים הכלולים בו כשבתמורה יושמט הסעיף המדבר על העלאת אחוז החסימה.

מהפרטים שהגיעו ל'כיכר השבת' עולה, כי אחד הח"כים המוכרים יותר במפלגה החרדית, פנה בתקופה האחרונה לח"כ בכיר במפלגת השלטון והציע לו את ה"דיל המדובר".

לפי גורם המעורה בפרטים, הח"כ החרדי לא העלה על דעתו לתמוך בתקציב המוצע, וזאת מחמת הפגיעה בישיבות ובמוסדות בתורה, אלא רק בגיבוי לראש הממשלה שעשוי להיות סחיט פחות מפני חברי הקואליציה.

בעבר לדוגמא, העניקו חברי כנסת מהשמאל רשת ביטחון לראש הממשלה דאז אריאל שרון בעת ההצעה על תכנית ההתנתקות, זאת למרות שהתכנית כללה בתוכה סעיפים המנוגדים לתפיסת העולם של השמאל.

יצויין, כי נכון להיום, ראש הממשלה כלל לא זקוק לרשת ביטחון כזו או אחרת, ולכן לא נראה כי נתניהו ייענה לאותה הצעה.

גורם ב'יהדות התורה': סעיף אחוז החסימה לא אמור להפחיד אותנו

חברים אחרים בסיעת יהדות התורה, כלל לא שמעו על ההצעה, ואמרו ל'כיכר השבת' כי מדובר במעשה שאם ייצא לפועל הוא מעשה לא ראוי, ובעצם מדובר במתן גיבוי לקיצוץ חמור ביותר שעלול להמיט אסון על עולם התורה, וב"שיתוף פעולה עם האויב".

בשיחה ל'כיכר השבת' מסרבים גורמים רשמיים ביהדות התורה לאשר את הדברים, אך במקביל טוענים כי כיום אין סיבה למפלגה החרדית לחשוש מהעלאת אחוז החסימה.

"בעבר היינו מפלגה קטנה, כיום אנחנו עם 7 מנדטים ואין לנו ממה לפחד. להפך, אולי זה דווקא ימנע פילוגים פנימיים כשגם אגודה וגם דגל יידעו שאין טעם לאיים בריצה נפרדת".

מנגד, גורם אחר במפלגה טוען שיש דברים בגו וכי אסור לחרדים לאפשר את הפרצה של העלאת אחוז החסימה. "היום זה 4 אחוז ומחר מי יודע? אולי יעלו ל-6 ו-8. אסור לנו לפתוח פתח בחוק ועלינו להילחם בכל תוקף ואולי אף לשלם מחיר תמורת הוצאת הסעיף הבעייתי מהחוק החדש לשינוי שיטת הממשל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר