שאול מופז לאנשי 'יש עתיד': אל תתקפלו

המערכת הפוליטית סוערת בעקבות הפיצוץ בוועדת פרי. יו"ר הקואליציה יריב לוין תוקף את ההצהרות הלוחמניות של 'יש עתיד'. ח"כ עמרם מצנע אומר כי לא מעט צביעות מלווה את הדיון בנושא הנשיאה בנטל. מנגד, יו"ר 'קדימה' שאול מופז קורא לאנשי 'יש עתיד' שלא להתקפל (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

גוברת הסערה במערכת הפוליטית בעקבות הפיצוץ בישיבת וועדת פרי להגברת השוויון בנטל באשר לסעיף במטיל סנקציות פליליות במידה ויעדי גיוס בני הישיבות לא יושגו.

יו"ר הקואליציה ח"כ יריב לוין (הליכוד ביתנו) תקף בצהריים (שני) את חברי וועדת פרי מ'יש עתיד' שלדבריו מרבים מחלוקת בעם ישראל. "ראשי 'יש עתיד' מנסים לייצר מחלוקת מלאכותית, לא עניינית והם מעכבים שלא לצורך את קידום חוק השוויון בנטל", אמר לוין.

לוין התייחס להצהרות שמוציאים ראשי 'יש עתיד' על סכנת הקואליציה במידה והחוק ישונה ואומר כי "ההצהרות הלוחמניות אינן במקומן ומתווה החוק החדש יקודם על פי עקרונות ההסכם הקואליציוני ומתוך אחריות משותפת ותוך שמירה על אחידות השורות בקואליציה".

גם יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ עמרם מצנע (התנועה) חושב שבוועדת פרי יש לא מעט צביעות. בהודעה שכתב נאמר: "לא מעט צביעות מלווה את הדיון בנושא 'הנשיאה בנטל', האם מתקיים שוויון כיום בין ציבור המתגייסים? האם אנחנו מודעים לעלויות הכספיות המתחייבות מגיוס החרדים והרחבת התקנים לשירות הלאומי/אזרחי?".

"האם אנחנו מבינים את השינויים שיהיו באופי של צה"ל כצבא העם (גם חילוניים ונשים הם חלק מהעם)? האם אנחנו בנויים לעמוד בפני תמונות של צעירים חרדים נגררים בציציותיהם ע"י שוטרים צבאיים לכלא? אני מניח שלא נתנו תשובות אמתיות לשאלות הללו. עלינו להציב מטרות ראליות וממוקדות על מנת ליצור תהליך הדרגתי ליתר שוויון ב'נשיאה בנטל'", כתב מצנע.

מצנע טוען כי קודם כל יש לעודד יציאה לשוק העבודה ובהמשך לגרום לגיוס בני הישיבות. "קודם כל לשחרר אותם ממעמד 'דחויי שירות' ולאפשר יציאה לעבודה ולפרנסה. בהמשך ליצור מערכת תמריצים חיוביים ושליליים אישיים למתגייסים ולמתחמקים. אני מאמין שבתהליך מתמשך יותר ויותר חרדים יתגייסו", אומר מצנע.

"לא מעט צביעות מלווה את הדיון בנושא 'הנשיאה בנטל', עמרם מצנע (פלאש 90)

בסיום דבריו כתב מצנע: "קיצור השירות לבנים ומתן שכר ראוי למשרתים חייב להיות חלק בלתי נפרד מהשינוי. אז... בואו ונסיר קורה מבין עינינו, נפסיק עם הצביעות, נשים הצידה כוחניות ואלימות מילולית ביחסינו לאחרים ואז... נביא לשינוי חברתי".

מנגד אנשי 'יש עתיד' זוכים לגיבוי מיו"ר 'קדימה' ושר הביטחון לשעבר שאול מופז, שפנה לאנשי שי עתיד בקריאה לא להיות סמרטוטים ולא להתקפל. "אני קורא לאנשי יש עתיד שלא לוותר על העקרונות שבגינם נכנסו לממשלת נתניהו ולא להתקפל", קרא מופז ללפיד ויעקב פרי.

מופז מתח ביקורת קשה על שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון שמתנגד לסנקציות אישיות ופליליות על תלמידי הישיבות ואומר כי "ההתנהגות של שר הביטחון בוגי יעלון שתוקע את הסעיף על הטלת סנקציות על משתמטים בוועדת פרי פוגעת בצה"ל ובמאמצים להביא לשוויון בנטל. קשה שלא להתרשם, שמההתנהגות של שר הביטחון נודף ריח פוליטי רע".

"הגיע הזמן שחוק הביטחון שלפיו מי שלא מתגייס נענש יחול על כולם כולל כולם", אומר מופז, "לא ייתכן ששני בניי, קצינים ביחידות מובחרות, יישאו בנטל יחד עם עוד עשרות אלפי צעירים וצעירות בישראל ויידעו שלהתגייס זה חובה, בעוד אלפי חרדים יזכו לפטורים והקלות ללא סיבה".

"יש לנו מדינה אחת וכולנו צריכים לשאת בנטל", מוסיף יו"ר 'קדימה'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר