הבית הלבן: "רוצים הסבר לבנייה בגדה"

המשבר מתרחב: ארה"ב הביעה "דאגה עמוקה" ממכרזים שהוציא משרד השיכון לתכנון 20 אלף יחידות דיור חדשות מעבר לקו הירוק. "מבקשים הסבר נוסף מממשלת ישראל" (מדיני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ברק אובמה (צילום: shutterstock)

המשבר ביחסי ארה"ב וישראל מתרחב: ארצות הברית הגיבה הערב (שלישי) בחריפות למכרזים שהוציא משרד השיכון ל-20 אלף דירות נוספות מעבר לקו הירוק.

בהודעת 'הבית הלבן', הובעה דאגה מהבנייה בהתנחלויות, כמו כן, הודיעה ארה"ב כי היא דורשת "הסבר נוסף מממשלת ישראל". בבית הלבן הבהירו: "עמדתנו לגבי ההתנחלויות ברורה. אנחנו לא מקבלים את הלגיטימיות של המשך הבנייה בהתנחלויות".

ברנדט מיהן, דוברת המועצה לביטחון לאומי ברנדט אמרה "אנחנו לא מחשיבים תכנון התנחלויות, אפילו בשלבים מוקדמים, כצעדים שיוצרים אווירה חיובית למשא ומתן". ברנדט קראה לשני הצדדים - הישראלים והפלסטינים שלא לנקוט בצעדים שישרו אווירה שלילית במהלך המשא ומתן.

ליברמן מתייחס לחילוקי הדעות בין ישראל וארה"ב (צילום: אבי פרץ - ynet)

זהו אינו המשבר הראשון בין ארה"ב וישראל בתקופה האחרונה. רק השבוע קיימו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי חילופי עקיצות בקשר לסוגיית המשא ומתן עם איראן לגבי הגרעין.

הבוקר, במהלך אירוע שנערך לרגל חזרתו למשרד החוץ, התייחס אביגדור ליברמן למתיחות בין ישראל לארה"ב באשר למגעים להסכם עם איראן ואמר כי "צריך להרגיע את הרוחות". ליברמן סיפר כי פגישת העבודה הראשונה שלו הבוקר הייתה עם שגריר ארה"ב בישראל דן שפירו.

"אותם חילוקי דעות טבעיים לא צריכים להישמע כפי שנשמעו בחוץ", אמר ליברמן, "אני חושב שצפירת הרגעה היא חשובה ואנחנו נתעסק בזה בטח מחר. ברור לכולם שזו אבן יסוד. היחסים טובים ויציבים ושום דבר לא יכול לשנות את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר