בניזרי תוקף את השר אורי אריאל: "עשה מעשה חבלה"

השר לשעבר שלמה בניזרי תוקף את שר השיכון אורי אריאל בעקבות המהומה שחולל באישור דירות להתנחלויות ואומר שעשה מעשה חבלה. "הבית היהודי זה רק נזקים" (חדשות)

אפי ליברמן | כיכר השבת |
"עשה מעשה חבלה". השר אורי אריאל (צילום: פלאש 90)

שר השיכון אורי אריאל (הבית היהודי) עורר מהומה בעולם ובמערכת הפוליטית בעקבות הודעת משרדו על הוצאת מכרז לתכנון 20 אלף יחידות דיור חדשות בהתנחלויות, עד כדי כך שראש הממשלה בנימין נתניהו נזף בו על-כך שגרם נזק להתיישבות.

השר לשעבר, שלמה בניזרי (ש"ס), תוקף חזיתית את אריאל, בשיחה עם "כיכר השבת" הוא מכנה אותו כאחד שעשה מעשה חבלה, ואף הגדיר אותו "פירומן" וחסר אחריות.

"הוא כמו כל החברים שלו, הם פירומנים - אנשים שעושים הצתות מכוונות, זה אורי אריאל וחבריו. הם אנשים חסרי אחריות", תוקף בניזרי, "מדינת ישראל באמת מתמודדת עם בעיות מאוד קשות, כמו שאמר ראש הממשלה, במקרה הזה הוא צודק, אנחנו מתמודדים עם הבעיה של הגרעין האירני, וגם הכול זה מה שנקרא בתאוריה".

בניזרי ממשיך ותוקף: "שום תועלת אין מהם, הם רק עושים נזקים כמו החברים של עוכרי עצי הזיתים שהולכים ופוגעים, אין שום עניין ללכת ולהתגרות באומות העולם, זה ממש ככה לעבור על דברי חז"ל, הבית היהודי זה רק נזקים".

בניזרי סבור כי אם ש"ס הייתה חלק מהקואליציה, הנזק לא היה נגרם. לדבריו, "הבית היהודי" חייבים שמירה ממפלגה דתית נוספת: "אסור שהם יהיו לבד בקואליציה בלי שאף מפלגה דתית צמודה אליהם כדי שיתנו להם את דעת התורה, הם אולי יודעים לעבוד בשטח לבנות בניינים אבל אין להם דעת תורה, יש להם דעת רחוב, חסרי רגש".

"החבר שלו מהקואליציה הגדיר אותו, השר פרי אמר היום שהוא עשה מעשה חבלה, מי שהגדיר אותו מחבל זה פרי", מצטט בניזרי ואומר כי הוא מסכים עם האמירה החריפה הזו, "וכשאומרים כך זה נקרא שהוא מחבל, ואני בוודאי מסכים עם זה, אין ספק בכלל, אם פרי אומר אני יכול להתווכח?".

אחרי המבוכה שגרם שר השיכון, אומר השר לשעבר מש"ס כי בניגוד לחובשי הכיפות הסרוגות, החרדים היו נוחים לראשי הממשלות בארץ: "נתניהו היה שמח מהיום הראשון לא להכניס אותם לקואליציה, הוא יודע שש"ס והחרדים הם הכי נוחים לכל ראש ממשלה, ויש להם אמנם קווים אדומים אבל הם לא בעייתיים, אנחנו אף פעם לא הבכנו את ראשי הממשלות, אנחנו עשינו הכל בתיאום וביישוב הדעת, היינו אחראים למדינה".

חבר-הכנסת אילן גילאון (מרצ) תוקף גם הוא את השר אריאל. בשיחה עם "כיכר השבת" מסכים גילאון עם דברי ראש הממשלה: "זה מייצר נזק בלתי רגיל. אורי אריאל הוא לא רק שר השיכון של ההתנחלויות והשטחים אלא של כל המדינה וברגע שהוא מעשים כאלה שפוגעים במדינה, זה בעיה. ביהדות אומרים שיש את המושג מידתיות, והמידתיות כאן היא לגמרי מוגזמת. מה זה עזר לו שראש הממשלה ביטל את התוכנית, וזה רק גרם לנזק מול האמריקאים ואחרים".

גילאון מגלה חיבה יתירה לשר השיכון ובשל כך הוא מסרב להגדיר אותו "שר ההתנחלויות" כפי שהגדירו אותו בעיתון "הארץ": "אני אוהב את השר עצמו אך דעתי לא נוחה, בתחום הפוליטי יש לי אתו בעיה. אני לא יגיד דבר כל כך מרחיק לכת שהוא 'שר ההתנחלויות' אבל הוא עלול להפוך לאחד כזה ברגע שהוא מאשר אלפי יחידות דיור בהתנחלויות".

חה"כ ממרצ מלמד זכות על השר הימני: "אני רוצה לחשוב שהייתה לו שגיאה אסטרטגית, וברמה האנושית הוא אחד השרים הנגישים והקשובים שיש, מצד שני הוא לא יכול לעשות כך, הוא לא אמור להיות שר מתנחל אלא שר השיכון".

בלשכת השר אורי אריאל סירבו להגיב לדברים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר