ח"כ מאיר פרוש הורחק מהמליאה לשבועיים

ח"כ מאיר פרוש הורחק מן המליאה לתקופה של כשבועיים. הועדה קבעה: "פרוש פגע פגיעה חמורה בכבוד הכנסת" • ח"כ פרוש: "עשיתי זאת בגלל החשש שיפגעו בתורה" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
פרוש מוצא מהמליאה כשהוא כבול באזיקים (צילום: פלאש 90)

ח"כ בעונש: ועדת האתיקה של הכנסת החליטה להרחיק את ח"כ מאיר פרוש במשך שבועיים זאת בעקבות אקט המחאה שלו בו קשר את עצמו הח"כ באזיקים לדוכן מליאת הכנסת.

כזכור הקשירה של פרוש את עצמו לדוכן מליאת הכנסת עוררה סערה כאשר במשך דקות ארוכות ניסו הסדרנים לשחררו עד שהוצא מהמליאה, "את ט"ו באב שהוא יום טוב, הפכתם ליום אבל, גם אם יניחו עליהם אזיקים הם ימשיכו ללמוד תורה", אמר אז פרוש.

היום ועדת האתיקה של הכנסת בראשותו של ח"כ יצחק כהן (ש"ס) קבלה את ההחלטה בעקבות קובלנה שהגיש יו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין בה כתב בין היתר: "במעשה זה הפר ח"כ פרוש את כללי האתיקה ופגע פגיעה חמורה וממשית בכבודה של הכנסת".

קראו עוד:

• פרוש כבול באזיקים, חבריו לסיעה עושים 'קריעה' • צפו

פרוש הגיב להחלטת הוועדה כי: "הממשלה העבירה חוקים קיצוניים, פוגעניים ומגמתיים נגד הציבור החרדי אשר שלח אותי לכנסת, על מנת להמחיש ולחדד מה יהיו התוצאות למקרה וחס וחלילה ינסו לנתק את הציבור החרדי מלימוד התורה מצאתי לנכון לעשות זאת."

"מדובר בהבעת דעה כביטוי לחומרתה ולהשלכות של הצעת החוק" כתב פרוש בתגובתו.

בהחלטת הוועדה נכתב: "אין מקום לקבל את הסבריו של ח"כ מאיר פרוש להצדקת הפעולה בה נקט. במעשיו הפר פרוש את כלל האתיקה הקובע כי: חבר כנסת ישמור על כבוד הכנסת וכבוד חבריה וינהג בדרך ההולמת את מעמדו ואת חובותיו כחבר כנסת'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר