אלי בן דהן: "גל החקיקה בנושא דת - פופוליסטי"

סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, תוקף את מפלגת 'יש עתיד' והחוקים אותם הם מבקשים להעביר ואומר כי "גל החקיקה האחרון בנושא דת ומדינה הוא פופוליסטי" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אלי בן דהן (צילום: פלאש 90)

הברית הישנה: סגן השר לשירותי דת, הרב אלי בן דהן, יוצא במתקפה נגד 'יש עתיד' והחוקים החדשים אותם הם מבקשים להעביר בנושא דת ומגדיר אותם: "פופוליסטים".

בן דהן הנחה את חברי סיעת 'הבית היהודי' להגיש היום (שלישי) הצעת חוק שנועדה למנוע את המירוץ המתקיים בין בני זוג הבאים להתגרש.

הצעת החוק מבוססת על מסקנות ועדה ממשלתית בראשות השופט יצחק שנהב שעסקה בנושא במהלך השנים האחרונות, והגישה את מסקנותיה בשנת 2005, אולם מאז לא נעשה דבר עם המסקנות .

על פי מסקנות הועדה, בני זוג המעוניינים להתגרש יחויבו להגיע להליך של יישוב סכסוך לפני כל דיון בדיני משפחה. הרקע להצעת החוק הוא המירוץ המתקיים כיום בין בני זוג שהחליטו להתגרש אחרי בתי הדין ובתי המשפט לענייני משפחה.

נקודת ההנחה הרווחת כיום היא כי בתי הדין טובים לגבר, ובתי המשפט לאישה. וכך שני הצדדים ממהרים לתפוס דיון במוסד הנוח להם, על מנת להשיג יתרון על בן או בת הזג.

בן דהן אמר במהלך דיון שהתקיים בוועדה לקידום מעמד האישה על מירוץ הסמכויות "הסלמה מהירה של הסכסוך בין בני הזוג, גם כאשר אינם בטוחים שרוצים להתגרש, פוגעת בכולם. הצעת החוק שלנו תחייב הליך של יישוב סכסוך לפני כל דיון בדיני משפחה בין בבתי הדין ובית בביהמ"ש לענייני משפחה.

סגן שר הדתות מתח ביקורת על ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) ואמר כי "גל החקיקה האחרון בנושא דת ומדינה הוא פופוליסטי, ונראה כמו תכנית ריאליטי תחת השם המירוץ לקריאה הטרומית".

הצעת החוק שיוגש על ידי בן דהן הוכן בסיוע ובהתיעצות עם מנהל בתי הדין הרבניים הרב דייכובסקי והיועץ המשפטי של בתי הדין הרבניים עו"ד שמעון יעקבי ובאה בתגובה להצעת חוק אחרת של ח"כ לביא בנושא, שפוגעת במעמדם של בתי הדין הרבניים.

לדברי בן דהן "הצעת החוק של ח"כ לביא שעוסקת בנושא מירוץ הסמכויות אינה מבוססת על ידע ונתונים והישיבה הזו הוכיחה זאת. "ח"כ לביא טוענת שאני ח"כ "נעלם", רק לביא שכחה שהמציאות בשטח היא שנפגשתי איתה וגם עם כל החכי"ם הנוספים שביקשו במשך שעות ארוכות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר