האופוזיציה תוקפת את נתניהו: "דנון ואקוניס ראשי הממשלה בפועל"

לאחר שסגני שרים וחברי כנסת מהימין הודיעו כי הקפאת הבנייה בהתנחלויות היא "שבירת כלים", תוקפים ח"כים מהאופוזיציה את נתניהו: "הפנים פני נתניהו, הידיים ידי דנון" (פוליטי)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

חברי כנסת מהאופוזיציה תוקפים את ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שהוא נשלט לדבריהם על ידי הימין הקיצוני.

"בנימין נתניהו הוא ראש הממשלה בתואר אבל אלקין, דנון ואקוניס הם ראשי הממשלה בפועל" תקף יו"ר האופוזיציה והעבודה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג. לדבריו, "נתניהו מדשדש, דורך במקום, מפחד לקבל החלטות ונשלט בחוט על-ידי האגף הימני בליכוד".

הדברים החריפים מגיעים על רקע המכתב ששלחו חברי "השדולה למען ארץ ישראל" לנתניהו, שם נכתב כי הקפאת בנייה בהתנחלויות היא "שבירת כלים". על המכתב חתמו סגני שרים וחברי כנסת מהימין.

"הפנים הם פני נתניהו אבל התנועות הן של אלקין, דנון ואקוניס", אמר הרצוג. גם ח"כ איתן כבל (העבודה), תקף את נתניהו ואמר כי "בשנה האחרונה, יותר מתמיד, נראה נתניהו כראש ממשלה דהוי לחלוטין שכל מבוקשו הוא שיותירו אותו בתפקיד ויניחו לו לנפשו. אין בו מסוגלות להוביל ולקבל החלטות ובכך הפך אסקופה לשותפות שלו ובעיקר לקיצוניים במפלגתו שמריחים את חולשתו".

לדברי כבל, "זו ההזדמנות של נתניהו להתנער מהקיצוניים, שחלקם סהרוריים ומשיחיים, ובאומץ להוביל תהליכים שיהפכו אותו לראש ממשלה משפיע ומוביל ולא מובל, מובס וחסר יכולת".

ח"כ איציק שמולי (העבודה), אמר כי כי "במקרה שיתגלה בטעות שנתניהו רוצה באמת לחתום על הסכם המבוסס על שתי מדינות, כמה קיצוניים לא יוכלו לעצור זאת, כי אנחנו ואחרים ניתן לו את הגיבוי הפוליטי הנדרש להעביר זאת. זה הרצון של רוב העם הזה, עכשיו נותר רק שראש הממשלה יחליט כבר".

גם יו"ר מרצ, זהבה גלאון, תקפה את נתניהו וקראה לו "לקבל החלטה היסטורית להתנער מהימין המתנחלי ולהודיע על הקפאת הבנייה בהתנחלויות כדי שאפשר יהיה לחלק את הארץ הזו".

לדבריה, "הח"כים של הימין המאיימים על ראש הממשלה מפני הקפאת הבנייה, מאמצים את הטקטיקות והבריונות של פורעי 'תג מחיר'".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ), אמרה: "אני מודה לח"כים ולסגני השרים שחושפים את פרצופה האמיתי של הממשלה הזאת. לא מרכז ולא ימין מתון - מי שמנהיג את הממשלה הוא הימין הקיצוני, שהאויב הכי גדול שלו הוא ההסדר המדיני. בשמו אנחנו מסתכסכים עם האמריקנים, בשמו אנחנו מממנים את ההתנחלויות".

רוזין תקפה את לפיד ולבני על חברותם בממשלה ואמרה: "איפה יאיר לפיד? איפה ציפי לבני? למה הם ממשיכים להכשיר את הממשלה המסוכנת הזאת? בלי הקפאת הבנייה לא יהיה הסכם שלום, כמו שגם נתניהו יודע. אולי בגלל זה הוא שותק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר