מייקל אורן: "בהיעדר הסכם, יש לשקול נסיגה חד צדדית"

במידה והסכם השלום עם הפלסטינים ייכשל, יש לשקול נסיגה חד צדדית לקווי 67, את הרעיון הזה מציע שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, מייקל אורן. הרעיון לא מוסכם עם נתניהו (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

שגריר ישראל בארה"ב לשעבר, מייקל אורן, מעודד בימים אלו רעיון מהפכני, במסגרתו הוא מציע לשקול נסיגה חד צדדית מיהודה ושומרן לקווי 67, מידה והסכם השלום המתנהל בימים אלו תחת שרביטו של ג'ון קרי ייכשל.

את הדברים אמר היום אורן בראיון לרזי ברקאי בגל"צ, לדבריו, ההצעה שלו מגיעה רק במקרה והפלסטינים יחליטו שהם הולכים לאו"ם במהלך חד צדדי משלהם ומכריזים על מדינה.

למרות שנסיגות חד צדדיות נכשלו בעבר כישלון חרוץ (דרום לבנון, עזה) אורן סבור שבמידה ונלמד את לקחי העבר, הנסיגה הנוכחית לקווי 67 תועיל לישראל מבחינה מדינית. כי במצב כזה, ישראל תכריז על גבולותיה אל מול המדינה הפלסטינית, תכריז כי יש על שטחי ארץ ישראל השלימה שני מדינות ריבוניות, ביניהן ישנו סכסוך גבולות. כמו מדינות רבות בעולם.

אורן נשאל בגל"צ אם הדברים מתואמים עם ראש הממשלה. אורן מצידו הבהיר כי אינו מתואם עם נתניהו בנושא זה וכי אחז בעמדות מסוג זה עוד לפני כהונתו כשגריר בארה"ב והוא מחזיק בהן גם כעת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר