פילוג בכנסת

חברי האופוזיציה התכנסו לדיון עצמאי

לאחר ההחלטה להחרים את דיוני מליאת הכנסת, התכנסו הבוקר כל חברי האופוזיציה לדיון על חוק המשילות באולם נגב בכנסת ללא חברי הכנסת של הקואליציה (פוליטי, בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
חברי האופוזיציה, הבוקר (צילומים: אלי מנדלבאום - ynet; ישי כהן - כיכר השבת)

ראשי כל מפלגות וסיעות האופוזיציה התכנסו אמש (ראשון) והחליטו על החרמת דיוני המליאה ההצבעות בשבוע הקרוב, על חוקי המשילות, גיוס החרדים ומשאל העם.

הבוקר, התכנסו כל חברי האופוזיציה לדיון בחוק המשילות שמתקיים באולם נגב בכנסת, ללא השתתפותם של חברי הכנסת מהקואליציה, שהתכנסו במקביל במליאה, חצי ריקה, ומצביעים על הצעות חוק.

חברי הכנסת נשאו נאומים והביעו את התנגדותם הן להתנהלות השערורייתית לטענתם של הקואליציה והן של החוקים המובאים השבוע להצבעה במה שנראה כמחטף של הקואליציה.

יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יצחק הרצוג (העבודה) אמר בדיון כי "הדיון הזה הוא בעל משמעות רבה מאוד בדמוקרטיה הישראלית. נפל דבר בישראל. אנחנו לא רצינו להגיע לדבר הזה, אבל לצערי הוא נכפה עלינו בגלל אטימות וקהות חושים מוחלטת של הקואליציה".

יו"ר ש"ס, חבר הכנסת אריה דרעי, אמר בדיון כי "הפעם שברנו כלים כי הקואליציה שברה את הכלים. מה שעשתה הקואליציה הוא קיצוני וחריג. כל אחד מהחוקים שלהם משיגים את המטרה ההפוכה. מי שרוצה למחוק מפלגות ערביות יקבל מפלגה אחת גדולה ומאוחדת. השוויון בנטל יציג תוצאה הפוכה. מי שמבין למה אני מתכוון, מבין. משאל עם, גם הוא ישיג תוצאה הפוכה. אנחנו לא משחקים את המשחק הזה, זה לא ציבורי, לא דמוקרטי ולא אתי מה שהם עשו שם".

יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר הכנסת יעקב ליצמן, אמר בדיון כי "משקרים אותנו כל הזמן. ראש הממשלה ששלח שליחים, הוא שיקר. עכשיו גם בדמוקרטיה... כל הזמן שאנחנו המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון... לא בטוח שזה נכון. אנחנו רואים את זה היום, דורסים את כל הסימנים של הדמוקרטיה. הפעם זה רק להתפאר ולהעביר את החוקים. הם דבוקים בכיסאות, הם פשוט דבוקים לכיסאות".

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, תקפה את הקואליציה על כך "שמניפה גרזן על האופוזיציה" ואמרה: "יש לי טענה רק לראש הממשלה, שהסכים שראשי הקואליציה שלו יחתמו על מסמך משפיל כיון שהם לא סומכים אחד על השני. זו הססנות, תבוסתנות, קואליציה כל כך דורסנית, ולכרוך את קיומו של המסמך. הם נראים כמו חבורה של גנבי סוסים שלא מאמינים אחד לשני".

הסערה הגדולה החלה לאחר שנחשף ב-ynet מכתב עליו הוחתמו ראשי סיעות הקואליציה, בו הם מתחייבים לתמוך בשלושת החוקים. המסמך, מעיד על חוסר אמון חריף השורר בין הסיעות השונות.

ראשונים לחתום על המסמך היו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד, הבוקר חתם גם שר הכלכלה נפתלי בנט, אחריו תחתום שרת המשפטים ציפי לבני. שר החוץ אביגדור ליברמן הודיע כי גם יצרף את חתימתו למסמך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר