סקר: יהדות התורה עולה ל-8 מנדטים; ש"ס יורדת ל-9

משה כחלון ואביגדור ליברמן עשויים לשנות את המפה הפוליטית אם יתמודדו יחד לאחר שיגרפו 23 מנדטים, כך עולה מסקר "מאגר מוחות". יהדות התורה עולה ל-8 וש"ס יורדת ל-9 (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
סיעת יהדות התורה (צילום: ארכיון כיכר השבת)

משה שכחלון עשוי לשנות את המפה הפוליטית במידה ויתמודד באותה מפלגה עם שר החוץ אביגדור ליברמן, כך עולה מסקר שערך מכון "מאגר מוחות" ומתפרסם הבוקר (חמישי) בערוץ 10, המעניק למפלגה שכזו 23 מנדטים.

מפלגת הליכוד בראשות ראש הממשלה, בנימין נתניהו תגיע למקום השני עם 19 מנדטים ומפלגת העבודה תקבל 18 מנדטים.

מפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד צונחת ל-10 מנדטים ובכך מאבדת מכוחה 9 מנדטים.

ש"ס, לפי הסקר, מקבלת 9 מנדטים, מר"צ מקבלת 9 מנדטים, יהדות התורה עולה לשמונה מנדטים, התנועה 4 מנדטים, המפלגות הערביות עם 7 מנדטים, קדימה מנדט אחד וחד"ש - 4 מנדטים.

במידה ושר החוץ יתמודד עם מפלגת הליכוד, המפלגה תקבל 30 מנדטים ואילו מפלגת העבודה תקבל 16 מנדטים. באותה סיטואציה מפלגתו של כחלון תקבל 12 ממנדטים לעומת הבית היהודי ששומרת על כוחה עם 11 מנדטים.

פרופסור יצחק כץ שערך את הסקר מסביר בשיחה עם "כיכר השבת" על התוצאות בנוגע למפלגות החרדיות: "ש"ס שומרת על כוחה ואולי מאבדת מנדט אחד בנקודת הזמן הזו, היא די התייצבה מאז הבחירות האחרונות. נראה לי שהיא יציבה. יהדות התורה במגמת התחזקות, יכול להיות שזה בגלל הדמוגרפיה אבל שתי המפלגות הללו בסך-הכול שומרות על כוחן".

לדברי כץ, הסיבה לגידול המנדטים ביהדות התורה הינה בגלל הדמוגרפיה: "לא הייתי מגדיר את ש"ס כצונחת, אפילו שבסיטואציה אחרת היא יורדת בעוד שתי מנדטים אבל מדובר במשהו שולי".

"אחרי המהפך והשינויים המפליגים שהיו היא נשארת בכוחה", טוען כץ, "יהדות התורה היא מפלגה שנמצאת כל הזמן בגידול יותר דמוגרפי מאשר אלקטורלי, הילודה והמחנה שבסך הכול מאוד מאוד שם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר