האיחוד הפלסטיני

התגובה: סנקציות כלכליות והשחרת שמו של אבו מאזן

לאחר האיחוד בין החמאס והרשות הפלסטינית, החליטו בישראל על שורת צעדים נגד אבו מאזן ובהן בין היתר פעילות להשחרת שמו בעולם. בישיבת הקבינט המדיני-בטחוני שארכה שעות, הוחלט להפסיק את המשא ומתן המדיני וכן להטיל על הרשות הפלסטינית סנקציות כלכליות בעקבות מהלך האחדות בין הפלגים (מדיני)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו ואבו מאזן בימים טובים יותר (צילום: פלאש 90)

התגובה הישראלית לממשלת האחדות הפלסטינית: הקבינט המדיני ביטחוני בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו התכנס הצהריים (חמישי) לדון בהקמת ממשלת האחדות של הרשות הפלסטינית עם ארגון הטרור החמאס, והחליט להפסיק את המשא ומתן המדיני מול יו"ר הרשות אבו מאזן.

בין ההסכמות שהתקבלו במהלך ישיבת שארכה למעלה משש שעות, הוחלט להפסיק את המשא ומתן המדיני עם אבו מאזן ולהטיל על הרשות הפלסטינית סנקציות כלכליות ש"יכאיבו להם". כמו תפעל ממשלת ישראל להשחיר את שמו של אבו מאזן בדעת הקהל העולמית תוך כדי פרסום מודעות בתקשורת העולמית בהם הוא יותקף על האחדות עם ארגון הטרור של החמאס.

כזכור, בארה"ב הבהירו אתמול (רביעי) כי הם אינם מרוצים מהמהלך של אבו מאזן: "המהלך הזה יכול לסבך בצורה באופן משמעותי את המאמצים. זה לא יפגע רק במאמצים שלנו, אלא במאמצים של שני הצדדים. התזמון בעייתי ואנחנו בהחלט מאוכזבים מההודעה" אמרה דוברת מחלקת המדינה ג'ן סאקי. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עצמו אמר אחרי הסכם הפיוס עם חמאס כי "ההסכם אינו סותר את המשך המשא ומתן ואינו סותר את החזון של פתרון שתי מדינות לשני עמים".

בכיר הפת"ח ומקורבו של אבו מאזן - ג'יבריל רג'וב התראיין הבוקר לגלי צה"ל ואמר: "הפיוס עם חמאס מתבסס על פיתרון שתי מדינות בגבולות 1967, גם חמאס יקבל את כל תנאי הקהילה הבינלאומיים. גם נתניהו לא נשען על קואליציה של מחנה השלום, ולמרות שבנט וליברמן לא מכירים בקיומו של העם הפלסטיני - אנחנו מתייחסים רק לנתניהו".

רג'וב הפתיע כשאמר שממשלת האחדות של החמאס והפתח: "מעוניינים בהקמת ממשלת אחדות או ממשלת הסכמה לאומית, על מנת להגיע לפתרון שיוביל לקיום מדינה פלסטינית בגבולות 67', שתכיר במדינת ישראל ותקיים יחסים נורמליים איתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר