קרב עדתי?

אריה דרעי מעדיף את דוד לוי כנשיא: "הוא מזרחי חם"

יו"ר ש"ס אריה דרעי תומך במועמדותו של השר לשעבר דוד לוי לתפקיד נשיא המדינה, אותו הוא מעדיף על פני השר סילבן שלום. ל"כיכר השבת" נודע כי דרעי העביר מסר לדוד לוי כי במידה ויתמודד הוא צפוי לזכות בתמיכת תנועת ש"ס. "הוא מזרחי חם, הוא ממנהיגי היהדות הספרדית", התבטא דרעי (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר לשעבר דוד לוי (צילום: פלאש 90)

הבחירות לנשיאות המדינה: יו"ר ש"ס אריה דרעי תומך במועמדותו של השר לשעבר ואיש הליכוד דוד לוי לתפקיד נשיא המדינה, אותו הוא מעדיף על פני השר סילבן שלום.

ל"כיכר השבת" נודע כי דרעי העביר בימים האחרונים מסר לדוד לוי כי במידה ויתמודד לתפקיד הוא צפוי לזכות בתמיכת תנועת ש"ס.

בימים האחרונים התבטא דרעי כי דוד לוי הוא "מזרחי חם, אין יותר טוב ממנו בשביל ש"ס - הוא ממנהיגי היהדות הספרדית".

דרעי כעת ממתין לרשימת המועמדים הסופית, במידה וסילבן שלום לא יתמודד ודוד לוי ייטול חלק במרוץ, הוא יביא את דעתו בפני מועצת חכמי התורה של התנועה לקבלת החלטה.

במידה ולוי לא יתמודד, ההערכה בש"ס היא כי התמיכה תלך לרובי ריבלין בשל הקשר החם שלו למגזר החרדי, וזאת למרות שריבלין נחת במיוחד בארץ בכדי להצביע בעד חוק הגיוס החדש.

"זה מחויבות לקואליציה, זה לא היה תלוי בו", אמר דרעי לחברי כנסת בש"ס.

יצוין כי דוד לוי טרם החליט האם הוא רץ לתפקיד, ההערכות הן כי הוא ממתין לקריאה רשמית מראש הממשלה בנימין נתניהו להתמודד לתפקיד, זאת לאחר ששר החוץ אביגדור ליברמן תומך בו לתפקיד.

בינתיים, ח"כ יעקב מרגי ממשיך להפעיל את לחציו בתוך התנועה בכדי שיתמכו בדליה איציק לתפקיד. "אין ראויה ממנה", טוען מרגי בשיחות שהוא מקיים בימים האחרונים.

דרעי עצמו בטוח שכל חברי הכנסת יצביעו כפי הוראת מועצת חכמי התורה למרות הדעות השונות בקרב חברי הסיעה.

בתוך כך, למרות ההכחשות, על הפרק עדיין עומד שמו של הרב הראשי לשעבר הגאון רבי ישראל מאיר לאו כמועמד לתפקיד, בש"ס אומרים כי במידה והרב לאו יתמודד אין ספק שהוא זה שיקבל את התמיכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר