עכשיו זה רשמי: גם דליה איציק במירוץ לנשיאות

חברת הכנסת לשעבר דליה איציק הודיעה כי הצליחה להשיג את עשר החתימות הנדרשות לה בכדי להתמודד לנשיאות. "אחרי 64 שנים ותשעה נשיאים, הגיע הזמן לנשיאה" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
דליה איציק (צילום: פלאש 90)

חברת הכנסת לשעבר דליה איציק הודיעה הבוקר (יום שני) על התמודדותה למירוץ לנשיאות, וזאת לאחר שהצליחה להשיג את עשר החתימות שנדרשו לכך. בהודעתה של לשכת איציק נאמר כי "אחרי 64 שנים ותשעה נשיאים, הגיע הזמן לנשיאה אישה".

המועד האחרון להגשת מועמדות לבחירות לנשיאות המדינה הוא מחר, ולפי הצפוי, המתמודדים הנוספים שצפויים להגיש עד אז את מועמדותם הם הפרופסור דן שכטמן והשופטת בדימוס דליה דורנר.

אתמול נודע כי חתן פרס נובל הפרופסור דן שכטמן השיג את החתימות הנדרשות אותם יגיש ליו"ר הכנסת יואל יולי אדלשטיין. שכטמן התלונן בימים האחרונים כי עשרות חברי כנסת מסרבים להיפגש עמו לקראת הבחירות לנישאות, אך כנראה שהחופש שקבלו חברי הכנסת מ"יש עתיד" אפשר לשכטמן להשיג את עשרת החתימות.

את החתימה העשירית קיבל שכטמן ברגע האחרון ממשה פייגלין, למרות שהוא אינו תומך בו לנשיאות. פייגלין: "אין לי כוונה להצביע עבור פרופ' שכטמן לנשיאות. אבל כששמעתי שלא הצליח לגייס יותר מ 9 חתימות, התקשרתי אליו ואמרתי לו שעל אף שלא אצביע עבורו - אחתום לו. לא ייתכן שחתן פרס נובל לא יוכל להתמודד לנשיאות בישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם הודיע במי הוא תומך לתפקיד וההערכות בליכוד הן כי נתניהו לא יתמוך באף מועמד, זאת בזמן ששר הביטחון משה בוגי יעלון פועל בימים האחרונים בניסיון לקדם פגישת סולחה בין נתניהו לריבלין - המועמד הבולט לתפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר