רגע האמת

מחמישה יוצא אחד: מי יהיה הנשיא העשירי של ישראל?

לאחר חודשים ארוכים של קמפיין רווי השמצות, יגיע היום לסיומו המירוץ לבית הנשיא, עם בחירתו של הנשיא העשירי • חמישה מתמודדים לתפקיד: ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, ח"כ מאיר שטרית, ח"כ לשעבר דליה איציק, השופטת בדימוס דליה דורנר ופרופ' דן שכטמן • בשעה 11:00 תחל ההצבעה, אם לא תהיה בה הכרעה, בשעה 14:00 תחל הצבעה נוספת בין שני מועמדים שקיבלו את מירב הקולות בסיבוב הראשון • כל הפרטים (חדשות)

חזקי שטרן | כיכר השבת |
חמשת המועמדים בבחירות לנשיאות (צילומים: פלאש 90)

הבוקר (שלישי) בשעה 11:00 יעברו חברי הכנסת בזה אחר זה מאחורי הפרגוד במליאת הכנסת ויבחרו את נשיאה העשירי של מדינת ישראל, זאת לאחר חודשים של קמפיין רווי הכפשות ותחושת מיאוס.

אל קו הגמר של המרוץ המלוכלך ביותר שידע מוסד הנשיאות, הגיעו חמישה מתמודדים: ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, ח"כ מאיר שטרית, ח"כ לשעבר דליה איציק, השופטת בדימוס דליה דורנר ופרופ' דן שכטמן.

ההצבעה תחל בשעה 11:00 ותימשך כשעתיים וחצי, במהלכם ייקראו חברי הכנסת אחד אחרי השני, לגשת אל מאחורי הפרגוד, להכניס את הפתק למעטפה ולשלשלה אל תיבת ההצבעה במליאה.

במידה ואחד המועמדים יקבל 61 קולות מחברי הכנסת, יסתיים המירוץ בשלב זה ויוכרז מיהו הנשיא העשירי, במידה ולא יהיה מי מהמועמדים עם 61 קולות, ימשיכו שני המתמודדים שקיבלו את מירב הקולות לסיבוב הצבעה שני, שיחל לפי ההערכה בשעה 14:00 בצהריים.

מרבית הסיעות בכנסת נתנו חופש הצבעה לחבריהם, בשל העובדה שידעו כי לא ניתן להבטיח את הצבעת החברים מאחורי הפרגוד, כך שכל חבר כנסת מצביע לפי שיקוליו האישיים ולא לפי אג'נדה כזו או אחרת.

גם בסיעות החרדיות ניתן חופש הצבעה. בש"ס החליטה מועצת החכמים כי בסיבוב הראשון חברי הכנסת יצביעו כרצונם ובמידה וייערך סיבוב שני, תתקיים התייעצות טלפונית. ביהדות התורה, כל בחר כנסת עשוי להצביע לפי ההוראות שקיבל מרבותיו.

לפי ההערכות קולות חברי הכנסת החרדיים מתחלקים בין רובי ריבלין ודליה איציק בסיבוב הראשון, ובסיבוב השני תלוי מי יהיו שני המועמדים.

ריבלין זוכה בכנסת לתמיכת חבריו מהליכוד ולתמיכת נציגים מהסיעות הערביות, ישראל ביתנו והבית היהודי לצד תמיכת שלי יחימוביץ ומיקי רוזנטל מהעבודה. שטרית לעומת זאת זוכה לתמיכת חבריו ב'התנועה', יש עתיד והעבודה. דליה איציק בונה על תמיכה של מורדי הליכוד, ישראל ביתנו, ח"כים חרדים וערבים.

דליה דורנר התחזקה מעט מאז פרישתו של פואד בן אליעזר מהמירוץ בעקבות החקירה שנפתחה נגדו, כך שמלבד קולות מרצ, היא מקבלת תמיכה לא מועטה ממפלגת העבודה. דן שכטמן היחיד שלא הצליח לגייס סביבו עדת תומכים.

פתקי ההצבעה (צילום: גיל יוחנן - ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר