חברי סיעת מרצ קידמו חוק לצורך תקשורתי בלבד

חברי סיעת מרצ קידמו את הצעת החוק לביטול יום ירושלים כיום חג, לצורך תקשורתי בלבד. לאחר מכן החליטו חברי הסיעה לגנוז את ההצעה. השרה לבנת: "הצעה הזויה" (פוליטי)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ח"כ זהבה גלאון (צילום: פלאש 90)

חברי סיעת מרצ - היו"ר זהבה גלאון, ח"כ עיסאווי פריג', ח"כ מיכל רוזין וח"כ תמר זנדברג, קידמו הצעת חוק לביטול יום ירושלים כיום חג.

אלא שהיום (שלישי) מתברר כי חברי הכנסת חתמו על החוק רק לצורך תקשורתי. כך מפרסם "הארץ". לפני כשבועיים ביקשו חברי הסיעה מיו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, למשוך את חתימתם מההצעה ולגנוז אותה.

על פי הדיווח, גורמים במפלגה הודו שפרסומו של החוק נועד לצורכי תקשורת והסברה בלבד, וכי לא הייתה להם כוונה אמיתית לקדמו במליאת הכנסת. לדבריהם, "מעולם לא התכוונו להניח את הצעת החוק הזאת, אלא להשתמש בה כ'הצהרת חוק' בלבד. בגלל תקלה ההצעה הוגשה ולכן חברי הכנסת משכו את החתימות שלהם ממנה".

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, ממובילי המחאה כנגד ההצעה, מיהרה לעדכן בדף הפייסבוק שלה על גניזת החוק. "שמחה לעדכן כי בעקבות הביקורת הציבורית, מרצ משכה את הצעת החוק ההזויה שלה לביטול יום ירושלים. נמשיך להעלות את ירושלים על ראש שמחתנו, ולא ניתן להעלות על דעת פגיעה במעמדה של בירת ישראל הנצחית".

ריקוד הדגלים המסורתי ביום ירושלים (צילום: פלאש 90)

בדברי ההסבר להצעה נאמר כי "הפיכתו ליום שבתון תטיל עול כבד על המשק הישראלי, רק כדי להקל על חגיגות הלאומנות ברחבי העיר המזרחית".

לדברי ח"כ פריג', "ככל שעוברות השנים הופך יום ירושלים ומקבע את מעמדו כ'חג הכיבוש' הישראלי. לא את ירושלים מעלים החוגגים לראש שמחתם, אלא את הכוחנות, ההתנשאות וההתגרות. הדוגמה הבולטת והמקוממת ביותר היא 'ריקוד הדגלים', שאינו אלא מילה יפה למצעד שנאה והתגרות של אלפי פעילי ימין קיצוני בתוככי השכונות הערביות, תהלוכה שלא פעם עוברת גם לאלימות".

לדבריו, "התהלוכה מקורה ברגשי נחיתות של מי שבליבם יודעים שהעיר המזרחית אינה עירם, וכמנהגו של הנבל, לא בוחלים באלימות, מילולית וגם פיזית, בכדי לצעוק 'שלי היא', ולא משכנעים בכך, אפילו את עצמם".

מסיעת מרצ נמסר: "אין תגובה". את תגובתו של ח"כ פרג' לא ניתן היה להשיג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר