עונש כבד: ח"כ חנין זועבי הושעתה לחצי שנה מדיוני המליאה

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה בצהריים להרחיק את חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) למשך חצי שנה - עד 1 בפברואר 2015 מדיוני מליאת הכנסת ומדיונים בוועדות השונות (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

עונש מוצדק: חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) הושעתה למשך חצי שנה מהדיונים במליאת הכנסת ובוועדות השונות בהן היא חברה.

את ההחלטה קבלה בצהריים (שלישי) ועדת האתיקה של הכנסת ומדובר בעונש המקסימלי לפי תקנון הכנסת שיכולה להטיל הוועדה.

ההרחקה היא מהראשון באוגוסט ועד לראשון בפברואר 2015.

בהחלטה קבעה ועדת האתיקה כי "זועבי חרגה ממתחם ההתבטאויות הלגיטימי של חבר כנסת. יש בדבריה משום הזדהות עם אויבי המדינה".

יו"ר הכנסת, חה"כ יולי יואל אדלשטיין, הגיש קובלנה נגד זועבי, במסגרתה מסר לוועדה כי ללשכתו הגיעו פניות רבות המייחסות לחה"כ זועבי.

בקובלנה כתב: "אמירות הגובלות בהסתה, עידוד לאלימות ותמיכה בארגוני טרור". יו"ר הכנסת התייחס במיוחד למאמר שפרסמה חה"כ זועבי באינטרנט בו היא מעודדת את הפלסטינים "להכריז על התנגדות עממית" ו"להטיל מצור על ישראל במקום לשאת ולתת עמה" ולדברים שאמרה לאחר חטיפת שלושת הנערים, בהתייחסה לחוטפים (עוד בטרם התברר כי רצחו את הנערים) - "הם לא טרוריסטים... הם נאלצים להשתמש באמצעים האלה, עד שישראל תתפכח קצת, עד שהאזרחים של ישראל והחברה הישראלית תתפכח קצת ותרגיש את הסבל של האחר".

יו"ר הכנסת אף הזכיר "סרטון אליו הופניתי המתעד עימות חריג ותוקפני של חה"כ זועבי מול שוטרים במסגרת הפגנה נגד פעילות צה"ל שהתקיימה בחיפה".. עוד נכתב כי קריאותיה להפסקת התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות ולהתנגדות עממית – "מטרתן פגיעה בישראל ובביטחונה".

בסוף השבוע שעבר, היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטין הורה למפכ"ל המשטרה לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת הערבית חנין זועבי בחשד להסתה לאלימות והעלבת עובד ציבור.

בעקבות אישור היועץ המשפטי, הנהחה מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו לראש אגף החקירות ניצב מני יצחקי לפתוח בהקדם בחקירה, החקירה תנוהל בלהב 433.

תחילתו של הסיפור כאשר בחודש האחרון התקבל דיווח במשטרה משוטר בתחנת נצרת ולפיו "ביום ראשון האחרון בעת שסיים לטעון בבית משפט השלום בעיר ובעודו עומד עם שוטר נוסף ברחבה הומה אדם בבית המשפט, החלה חברת הכנסת חנין זועבי אשר שהתה במקום לקרוא לעברם קריאות גנאי קשות ולפנות לנוכחים באופן שיש בו לכדי חשד להעלבת עובד ציבור ולהסתה לאלימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר