מדברים בקהיר

הפלסטינים: קיבלנו הצעת מצרים; כעת מחכים לישראל

מספר שעות לפני סיום הפסקת האש, הלילה בחצות, אומר חברת במשלחת הפלסטינית לשיחות בקהיר כי הצד הפלסטיני קיבל את הצעת מצרים להפסקת אש קבועה וכעת מחכים לאישור הקבינט המדיני-ביטחוני של ישראל להצעה. מוקדם יותר דווח כי ישראל והחמאס כבר חתמו על הסכם בראשי תיבות (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ב באב תשע"ד | 18.08.14
המשלחת הפלסטינית בקהיר (צילום: ללא קרדיט)

מספר שעות לפני סיום הפסקת האש בין ישראל לארגון הטרור חמאס, הלילה (שני) בחצות, אישר חבר במשלחת הפלסטינית כי המשלחת הביעה בפני מצרים את הסכמתה לחתום על המסמך המצרי, כאשר כעת מחכים להחלטת ישראל.

מדובר על הסכם להפסקת אש קבועה בין ישראל לארגון הטרור חמאס. "כעת אנחנו ממתינים שהקבינט הישראלי יודיע כי הוא מאשר את ההסכם", אמר חבר המשלחת. לדבריו, השלב השני של ההסכם יכלול דיון על הקמתם מחדש של הנמל הימי ושדה התעופה.

לדברי מקורות ערבים, "הלילה יוכרז בקהיר על הגעה להסכם סופי בין ישראל לבין הצד הפלסטיני בדבר הפסקת אש קבועה. לפי שעה ייחתם ההסכם בראשי פרקים. הוסכם בין השאר על פתיחת ששת המעברים בין ישראל והרצועה, פתיחת מעבר רפיח, הסרת המצור באופן מלא, הרחבת מרחב הדיג ל-12 מייל וכן שחרור עצורים פלסטינים בגדה. עוד הוסכם בין הצדדים לדחות להמשך - בחודש - את הדיון לגבי נמל ימי ונמל תעופה".

מוקדם יותר ציטט העיתון הפלסטיני "אל-קודס" מפי גורמים מהמשלחת הפלסטינית בקהיר על פריצת דרך משמעותית במשא ומתן. על פי הדיווח, פריצת הדרך שהושגה עשויה לאפשר להגיע להסכם עד חצות.

בנוסף, מקורות פלסטיניים דיווחו כי הושג הסכם בראשי תיבות בין המשלחת הישראלית לפלסטינית בתיווך מצרי.

כזכור, מוקדם יותר היום אמרו גורמים הקשורים לארגון הטרור חמאס כי קיים סיכוי גבוה מאוד להסכם בין הצדדים בקהיר כבר הלילה. לדבריהם, החתימה על ההסכם תיתכן, ובלבד שישראל לא תכשיל את ההסכמה על המסמך שהגישה מצרים לשני הצדדים.

לדברי הגורמים, ניתוח המצב מלמד כי בפני ישראל אין שום חלופה מלבד הסכמה למסמך המצרי.

בתוך כך, הפלסטינים טוענים כי בכל שעות היום ישנה תנועה אווירית ערה של חיל האוויר הישראלי בשמי רצועת עזה.
עוד קודם לכן אמר מקור פלסטיני בקהיר כי האווירה בדיונים היא "בסך הכול אופטימית".

מנגד, אמש אמר בסאם א-סלאחי, חבר במשלחת הפלסטינית לקהיר, כי "עד כה לא נרשמה פריצת דרך במשא ומתן". לדבריו, ישראל העלתה שוב את הדרישה לפירוז הרצועה והצדדים דבקים בעמדתם.

ראש המשלה בנימין נתניהו איים הערב כי אם החמאס יחדש את האש צה"ל יגיב בתקיפות. נתניהו ביקר בבסיס חיל הים באשדוד, שם אמר כי "אנחנו נערכים לכל תרחיש. הצוות הישראלי בקהיר הונחה לעמוד בתוקף על צרכי הביטחון של ישראל וצה"ל נערך לקראת פעולה תקיפה מאוד אם תחודש האש".

"לצה"ל יש הרבה כוח" הוסיף ראש הממשלה: "ועם הנצח הוכיח שהוא לא מפחד מדרך ארוכה. זה יכול לקחת עוד זמן וצריך סבלנות, נחישות ואורך רוח.

"השילוב של התמדה ועוצמה יסייע לנו להביא להשגת היעד של המבצע הזה - השגת שקט וביטחון לכל אזרחי ישראל".

שר הביטחון משה בוגי יעלון אמר במהלך הסיור בבסיס חיל הים כי "מבצע 'צוק איתן' לא תם. כפי שהתחייבנו, לא נעצור עד אשר נביא שקט וביטחון. אנחנו נערכים לתוצאות הדיונים בקהיר, בין אם זה יביא לשקט, בין אם מישהו ינסה לאתגר אותנו בהסלמה.

"צה"ל ערוך ומוכן להגיב בעוצמה לכל התפתחות. החמאס לא יגרור אותנו למלחמת התשה, ואם הוא ינסה הוא יקבל מנה אחת אפיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר