ועדת החוץ והביטחון של הכנסת החלה לחקור את מבצע 'צוק איתן'

ועדות המשנה של ועדת חוץ וביטחון של הכנסת חוקרות את מבצע "צוק איתן", כל ועדת משנה בתחומה. ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר מסר עדות בפני ראשי ועדות המשנה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ זאב אלקין (צילום: פלאש 90)

כחלק מהפקת הלקחים של מבצע "צוק איתן", ועל רקע ועדת החקירה של האו"ם, הכנסת החלה לחקור את פעולות הממשלה והצבא במבצע. כך חושף הערב (שני) "ynet". יושב ראש הוועדה, חבר הכנסת זאב אלקין, סיכם עם ראשי ועדות המשנה של הוועדה כי בדיקת כל ההיבטים השונים - צבאיים, מדיניים, אסטרטגיים והעורף - תתבצע בוועדות המשנה של הוועדה, כאשר כל ועדת משנה תבדוק את הנושאים שבהם היא עוסקת דרך קבע.

ועדת המשנה לענייני מודיעין, שבראשה עומד חבר הכנסת יריב לוין, תבדוק את תפקוד המודיעין ואת ההערכות שנתן המודיעין לחברי הקבינט תוך כדי הלחימה. כמו כן, הוועדה שעוסקת במוכנות צה"ל תבדוק באיזו מידה היה צה"ל ערוך לטיפול בנושא המנהרות. הוועדה לבניין הכוח של צה"ל תבדוק באיזו מידה נחוצה עכשיו הצטיידות בטנקים ובכלי רכב משוריינים אחרים.

במקביל, הנושאים האסטרטגיים יידונו בוועדה משותפת שזכתה לכינוי "הפורום", בראשות חבר הכנסת ויו"ר ועדת חוץ וביטחון זאב אלקין, ובהשתתפות שאר ראשי הוועדות. על פי הדיווח, ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר מסר את עדותו בפני "הפורום".

הוועדה המשותפת כבר החלה את עבודתה לפני הפסקת האש ותתנהל ללא הפסקה למרות פגרת הכנסת. כאמור, הבכיר הראשון שהוועדה שמעה היה ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר מחר יופיעו בפניה ראש המועצה לביטחון לאומי יוסי כהן וראש אמ"ן האלוף אביב כוכבי.

שאר בכירי מערכת הביטחון והממשלה יופיעו בהמשך, כולל הרמטכ"ל בני גנץ ואחרים. חלקם יופיעו בפני ועדות המשנה וחלקם בפני מליאת הועדה.

"הפורום" מתכוון לפרסם דו"ח ביניים ראשון על מסקנותיו כבר בינואר 2015. תוצאות הדיונים ישפיעו ככל הנראה באופן ישיר על תקציב משרד הביטחון, זאת על רקע בקשת צה"ל לתוספת משמעותית בתקציב הצבא.

על פי המסתמן, לא תוקם ועדת חקירה או ועדת בדיקה על "צוק איתן" מחוץ לבדיקות שתערוך הוועדה.

במקביל, מבקר המדינה יוסף שפירא הודיע כבר שיטפל בנושא הדין הבינלאומי, זאת כדי למנוע חקירות של גופים בינלאומיים, זאת על רקע החקירה של ועדת האו"ם לזכויות אדם, שכבר הודיעה על חקירה ומינתה את חברי הוועדה ובראשה השופט הקנדי וויליאם שאבאס, עליו מתחו ביקורת קשה בישראל בעקבות התבטאויות שלו בעבר כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בנוסף, מבקר המדינה יבדוק את נושא המוכנות לטיפול במנהרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר