צפו בוידאו

ליצמן ליו"ר ועדת הכספים ניסן סלומינסקי: "קפוץ לי"

במהלך הדיונים בוועדת הכספים סביב חוק 0% מע"מ, התלהטו הרוחות וח"כ יעקב ליצמן צעק לעבר יו"ר הוועדה "תקפוץ לי". סלומינסקי הגיב: "אתה מאבד צלם של איש תורה" (פוליטי, וידאו)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליצמן וסלומינסקי (צילום: פלאש 90, ישי כהן)

המהומה בוועדת הכספים: מזה שנים שוועדת הכספים לא ידעה דיונים מהסוג שמתקיימים בה בחודשים האחרונים בחוק מע"מ אפס של יאיר לפיד, חברי הכנסת החרדים שרמזו ליו"ר הוועדה ניסן סלומינסקי שלא יהיה לו קל להעביר את החוק, ממשיכים לתקוע את הדיונים במהלכים שונים.

השעות היותר מעניינות בדיונים הם השעות האחרונות של הוועדה, חברי הכנסת עייפים משעות הדיונים הארוכות, ואז משתחרר הרסן כשחברי הכנסת צועקים זה על זה ומעכבים את הדיון כמה שניתן.

לקראת שעות הערב (שלישי), סיפקו חברי הכנסת החרדים רגע משעשע נוסף בוועדה כאשר ביקשו מחבר הכנסת עיסאווי פריג' לנאום בשפה הערבית, שפה רשמית במדינת ישראל.

במשך כרבע שעה סערה הוועדה, סלומינסקי ביקש להצביע, אך חברי הכנסת החרדים השתלטו על המיקרופונים וביקשו תרגום לדבריו של ח"כ עיסאווי פריג.

ליצמן ביקש להביא מתורגמן לוועדה: "אני לא מבין מילה אחת ממה שהוא אמר" ובקש חוות דעת של היועץ משפטי של הוועדה. סלומינסקי המשיך את ההצבעות וגרם לח"כ ליצמן להתפרץ שוב: "לא, לא, לא יהיה, אני לא מבין כלום, הוא הולך להצביע, על מה להצביע?".

"אם זו ההתנהגות שלך עכשיו, מהיום כל הצבעה כאן אנחנו... אני אתנהג אתך כמוך.. אני לא מפחד ממך... אני כבר לא מפחד לא מראש המפלגה שלך ולא מראש הממשלה... תעשה מה שאתה רוצה.. תקפוץ לי.. תעשה מה שאתה רוצה" אמר ליצמן לסלומינסקי.

יו"ר הוועדה השיב לו: "אתה מאבד צלם של איש תורה, כשאתה מתרגש אתה מאבד צלם של איש תורה. זה לא מכבד את מי שאתה מייצג".

במהלך הדיון, הוכיחו מספר חברי כנסת את היכרותם עם השפה הערבית. ביניהם חברי הכנסת איציק כהן וישראל אייכלר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר