"סחיטה"

פיצוץ בפתח? נתניהו מעכב את העברת חוק מע"מ אפס

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לעכב את העברת חוק מע"מ אפס בכנסת עד שיסתיים המשבר בתקציב המדינה, כך מסרו גורמים בלשכת ראש הממשלה. למרות ההערכות כי מדובר בהפעלת לחץ על לפיד בלבד, ביש עתיד הגיבו בחריפות ואמרו כי מדובר ב"סחיטה" וכי הדבר מהווה עילה לפיצוץ פוליטי (ארץ, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
לפיד ונתניהו (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

המאבק על מע"מ אפס: לאחר שחוק הדגל של יאיר לפיד, חוק מע"מ אפס, עבר בוועדת הכספים, הבהירו הערב (שני) גורמים בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא לא יעביר את החוק בכנסת עד שיסתיים המשבר בתקציב המדינה.

להערכת גורמים פוליטיים, נתניהו מנסה להפעיל שרירים על לפיד, בניסיון להגיע עמו להסכמות באשר לתקציב המדינה לשנת 2015, את הלחץ מפעיל נתניהו באמצעות איום על לפיד שהוא ימנע ממנו להעביר את חוק הדגל שלו, מע"מ אפס.

לפי ההערכה, מדובר באיום בלבד, שכן לפיד איים מספר פעמים כי במידה והחוק לא יעבור הרי שהוא יפרוש מהממשלה, מה שעלול לגרור את ישראל לבחירות - דבר בו נתניהו לא חפץ ככל הנראה לעת עתה.

ב'יש עתיד' מיהרו להגיב להוראת נתניהו ואמרו כי "מדובר בסחיטה" וכי "הדבר מהווה עילה לפיצוץ", כלשונם.

מוקדם יותר שלח שר הבינוי והשיכון אורי אריאל מכתב לנתניהו וביקש ממנו לכנס את מליאת הכנסת כבר בשבוע הבא ולהעביר את החוק בקריאה שנייה ושלישית. זאת לאחר שבצהריים אושר החוק בוועדת הכספים.

במכתבו כתב אריאל לנתניהו: "עקב המציאות המורכבת בשוק הדיור, אבקש את התערבותך הדחופה על מנת להביא לאישור החוק לפני ראש השנה אישור זה יהיה בשורה גדולה ומשמעותית לציבור בגדר 'תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר