לא הצליח להתאפק

יאיר לפיד הודיע בשבת על גיבוש "התקציב החברתי"

שר האוצר יאיר לפיד לא יכל להתאפק עד צאת השבת בשביל להודיע לתקשורת על גיבושו של תקציב חברתי הכולל את חוק ביטול המע"מ, ועשה זאת בצהרי השבת בפתח ביתו שברמת אביב. לפיד הודיע כי "אנחנו קרובים להסכמות, הצעדים שננקטו בתקציב הקודם אפשרו לעמוד במבצע הצבאי הארוך מזה 30 שנה" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר האוצר יאיר לפיד (צילום: יונתן זינדל / פלאש90)

שר האוצר יאיר לפיד, בחר להודיע במהלך השבת לעיתונאים בפתח ביתו שברמת אביב כי גיבש יחד עם נתניהו תקציב חברתי, הכולל בתוכו את חוק ביטול המע"מ לרוכשי דירות חדשות ראשונות.

"אנחנו מעריכים שאנחנו קרובים להסכמות. המטרה היא להגיש את התקציב לממשלה בהקדם האפשרי כדי לעבור הלאה ולהתקדם ולשפר את כלכלת ישראל ואת מצבם של אזרחי ישראל" אמר שר האוצר.

לדבריו של לפיד, "הצעדים שנקטנו בתקציב הקודם היו קשים ולא פשוטים, אבל הם הובילו לזה שאנחנו יכולים באותה השנה גם לעמוד גם במבצע צבאי שהוא הארוך ביותר מזה למעלה מ-30 שנים, וגם באותה העת לתכנן תקציב חברתי, שבו לא צריך להעלות מסים וכולל את תוכנית מע"מ אפס וצעדים אחרים בחינוך, בריאות, רווחה ודיור".

לפיד התייחס להודעה שנמסרה ביום שישי ולפיה אושרר דירוג האשראי של ישראל בידי s&p, ואמר כי מדובר ב"הבעת אמון בכלכלה הישראלית". לדבריו: "הבעת אמון בצעדים שאנחנו נוקטים עכשיו ובצעדים שנקטנו בתקציב הקודם".

שר האוצר הודיע כי יפגוש מחר (ראשון) את ראש הממשלה נתניהו וימשיך בעבודה על גיבוש תקציב 2015. "יש תהליך עבודה מסודר שהמטרה שלו היא להביא את התקציב בהקדם האפשרי".

לפי הפרסומים בסוף השבוע, התכנית שגובשה בין לפיד ונתניהו כוללת העלאה של יעד הגירעון מ-2.5 אחוז ל-3.4, תוספת של 6 מיליארד שקל לתקציב הביטחון, אישור חוק מע"מ אפס ואי העלאת מסים בתקציב 2015. בנוסף עולה, כי לא יבוצעו קיצוצים בתקציב המדינה והמלחמה בהון השחור תועמק.

בימים האחרונים, במהלך אירוע של עובדי משרד ראש הממשלה לכבוד השנה החדשה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי היעד הראשון של ישראל הוא הביטחון. "אין שום מנהיג אחראי שמול האיומים שהולכים ונצברים סביבנו לא יאפשר ולא ידרוש הגדלה משמעותית של תקציב הביטחון אל מול המציאות והאתגרים הביטחוניים שנצברים סביבנו וכך גם נעשה, הגדלה משמעותית במיליארדים רבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר